Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar
از میان کسب و کارهای اینترنتی، بیشترین آسیب پذیری ناشی از شیوع کرونا در کشور مربوط به حوزه خدمات گردشگری و سفر با کاهش بیش از 70 درصدی تقاضاست.

در حالی که سال ۱۳۹۸ با قطعی دوهفته‌ای اینترنت و مشکلات همیشگی بیمه و مالیات و قوانین دست‌وپاگیر، عرصه را برای کسب‌وکارهای اینترنتی تنگ کرده و موجب وارد شدن ضررهای بسیاری به آنها شده بود، در روزهای پایانی سال هم کرونا ضربه نهایی را به این کسب‌وکارها وارد کرد.

استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، نیم سال خوبی را پشت سر نگذاشتند. برای حمایت از این کسب و کارها وزیر ارتباطات دستور داد تا از محل وام وجوه اداره شده، به آن ها وام کم بهره تعلق بگیرد.

از جمله مواردی که نیازمند توجه بیشتری است می‌ توان به شرایط بسته ‌بندی سفارشات، شرایط نگهداری کالا و مراحل ارسال بسته به مشتری اشاره نمود. در ادامه به مرور توصیه‌ های بهداشتی مختص کسب و کارها می ‌پردازیم:

در ادامه توصیه ‌هایی از جانب مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب‌ و کارهای الکترونیکی برای فعالیت در شرایط بحرانی مقابله با ویروس کرونا ارائه شده است:

در میان 152 کشوری که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند، ایران رتبه 42 را از نظر آمادگی استفاده از مزایای تجارت الکترونیک در سال 2019 داشته است. 

دیجی‌کالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود از فروش این ماسک‌ها هیچ انتفاع مالی نداشته و این ماسک‌ها را با قیمت خرید به فروش رسانده است. 

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور،جواد جاوید نیا در واکنش به اخباری که درباره دیجی‌کالا که یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین کشور است اظهار داشت:

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات، پیشنهاداتی از جمله افزایش پهنای باند و کاهش هزینه‌های خدمات اینترنتی برای ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید اینترنتی ارائه کرده است.

تنها یکی از کسب و کارهای اینترنتی حوزه گردشگری با ضرر ۵۰ میلیارد تومانی رو به رو شده است اما تعداد دیگری به دلیل سبک کاری شان به سود رسیده اند.

سوم اسفندماه، الحاق بندی به تبصره‌ ۱۵مصوبه‌ کمیسیون تلفیق لایحه‌ی بودجه ۹۹ پیشنهاد شد که رسانه‌ای شدن آن واکنش‌های زیادی در پی داشت.

 تعداد تراکنش‌های کارتی و بدون حضور کارت از جمله پرداخت از طریق دستگاه کارتخوان و پرداخت اینترنتی به صورت قابل توجهی افزایش داشته که بررسی جزییات بیشتر آن نشان می‌دهد، به صورت روزانه به شبکه پرداخت بالغ بر ۴ و نیم میلیون تراکنش افزوده شده است.

 امروزه نیز با تغییر نوع فرهنگ خرید افراد و همه گیر شدن اینترنت کسب و کارهای سنتی در حال تغییر شکل به صورت آنلاین هستند متفاوتی در فروش آنلاین فعالیت دارند که هریک به نوبه خود می تواند نقطه های ضعف و قوتی داشته باشند.

 با شیوع کرونا ویروس و اعلام توصیه‌های ایمنی مبنی بر خودداری نسبت به خروج از خانه، توجهات نسبت به استفاده از کسب و کارهای اینترنتی در شرایط کنونی بیشتر شده است.

;اتحادیه کشوری کسب و کارهای فضای مجازی با ارسال یک نامه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه خدمات فاوا در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و مقابله با این ویروس، اعلام آمادگی کرد.

با شیوع ویروس کرونا، خرید اینترنتی دیگر «انتخاب» نیست؛ شکل «اجبار» به خودش گرفته است؛ اجباری برای تامین مایحتاج اولیه زندگی. کسب و کارهای اینترنتی به راه‌هایی برای مشارکت در عزم ملی مبارزه با کرونا فکر کرده‌ و قدم‌هایی در این خصوص برداشته‌اند.

مردم سعی می کنند کالاهای مورد نیازشان را از طریق خرید اینترنتی تهیه کنند. فعالان این حوزه باید مجوزهای لازم را از وزارت صنعت و معدن، شورای صنفی کسب وکار اینترنتی و... دریافت کنند تا فعالیتشان شکل قانونی به خود بگیرد.

در حالی که بیماری کرونا وارد ایران شده، در مورد اینکه آیا کسب و کارهای مجازی جایگزین مناسبی برای خریدهای سنتی هستند، نمی توان نظر قطعی داد و گفت که این نوع کسب و کارها خوب هستند یا خیر.

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.