مهم ترین نکات برای اثر بخشی طرح سودهی شرکت های بازاریابی شبکه ای
طرح سوددهی باید برای بازاریابان جدید همانند نقشه راه باشد که بتوانند از طریق آن به سمت دست یابی به اهداف مالی شان حرکت کنند.
تاريخ : هشتم دی 1395 ساعت 12:24   کد : 6232
ایران هشدار- در مطالب مختلف اشاره کردیم که طرح سوددهی یکی از بخش های مهم یک شرکت بازاریابی شبکه ای است.
طرح سوددهی باید برای بازاریابان جدید همانند نقشه راه باشد که بتوانند از طریق آن به سمت دست یابی به اهداف مالی شان حرکت کنند. این طرح یک مدل ریاضی است که به منظور تعیین چگونگی و مقدار پرداخت به فروشندگان براساس میزان فروش شخصی و سازمانی شان به کار برده می شود.
طرح سوددهی طرحی متفاوت از طرح بازاریابی است؛ چرا که در طرح بازاریابی چگونگی و شیوه فروش محصول در بازار مشخص می شود.
یک طرح سوددهی برای اینکه بتواند کارآ و اثربخش باشد می بایست ویژگی های خاص را دارا باشد، این ویژگی ها عبارتند از:
1- طرح باید به گونه ای باشد که فروشندگان مستقیم آن را به سادگی توضیح دهند.
2- طرح سوددهی می بایست براساس نکات تعیین شده در آیین نامه و متناسب با نوع محصول طراحی گردد.
3- میزان تخفیف و پورسانتی که شرکت در ازای فروش محصولات پرداخت می کند، بسیار مهم است. میزان فروش ماهیانه که شرکت ها جهت واجد صلاحیت دریافت پورسانت شدن قرار می دهند باید معقول باشد.
4- طرح سوددهی باید براساس قیمت رقابتی محصولات طراحی شود. قیمت های غیرواقعی باعث خروج فروشندگان مستقیم از شرکت می شود؛ پس می بایست قیمت براساس ارزیابی مناسب محصول در بازار تعیین شود.
5- آموزش مناسب از حیاتی ترین بخش های یک شرکت بازاریابی شبکه ای است، طرح سوددهی باید به گونه ای باشد که همیشه افراد را تشویق به آموزش دیگران نماید؛
6- در طرح سوددهی خوب باید برای افراد حرفه ای امتیاز و پورسانت بیشتری در نظر گرفته شود.
در کل طرح سوددهی خوب به گونه ای است که بازاریاب را به شرکت متعهد کرده و راهنمای خوبی برای کمک به فروش آن ها است.

 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.