مقررات فعالیت اتباع خارجه در شرکت های بازاریابی شبکه ای
یکی از موضوعاتی که در مورد آن ابهام وجود دارد و سؤالات بسیاری توسط بازاریابان در باب آن مطرح می شود، موضوع فعالیت اتباع خارجی در شرکت های بازاریابی شبکه ای داخلی است.
تاريخ : بيست و هشتم مهر 1395 ساعت 13:24   کد : 5685
ایران هشدار- یکی از موضوعاتی که در مورد آن ابهام وجود دارد و سؤالات بسیاری توسط بازاریابان در باب آن مطرح می شود، موضوع فعالیت اتباع خارجی در شرکت های بازاریابی شبکه ای داخلی است.
از زمان آغاز فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای برخی از اتباع کشورهای دیگر نیز همگام با بازاریابان بومی اقدام به انجام فعالیت بازاریابی نموده اند. تنها مدارکی که هنگام ثبت نام از آنان خواسته می شد، کارت اقامت و دفترچه حساب بانکی بود که شرکت با آن همکاری داشت.
حال بعد از اجرایی شدن آیین نامه موضوع 87 قانون نظام صنفی و در پی ساماندهی فعالیت این اتباع، افرادی که تابعیت خارجی دارند و مطابق با اسناد هویتی (کارت شناسایی، شناسنامه یا پاسپورت) ایرانی محسوب نمی شوند و خواستار انجام فعالیت بازاریابی در شرکت های داخلی هستند؛ می بایست مجوز فعالیت (پروانه کار) از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دریافت کرده و برای ثبت نام به شعب مرکزی شرکت های دارای پروانه کسب مدنظرشان مراجعه نمایند.
در مورد اتباعی که پیش از اجرایی شدن مقررات در شرکت ها ثبت جایگاه کرده اند قابل ذکر است، تمامی شرکت ها می بایست وضعیت اتباع خارجی مشغول فعالیت را بررسی کرده و در صورت عدم احراز مجوز کار در داخل کشور توسط آنان، ساز و کار خروج این قشر از بازاریابان را از داخل شرکت مهیا نموده و حتی در جهت اجرای مقررات به صورت مستقیم خود این مهم را به سرانجام برسانند.
عدم رعایت مقررات در زمینه فوق مصداق بارز ارتکاب تخلف محسوب شده و مطابق با مقررات مصوب با شرکت های متخلف برخورد صورت خواهد گرفت. همچنین لازم است بازاریابان محترمی که از اتباع خارجی محسوب می شوند به منظور حفظ حقوق شان نسبت به اخذ مجوز کار اقدام نمایند.


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.