قوانین دولت هند برای شرکت های بازاریابی شبکه ای
دولت هند به منظور کنترل کالاها و خدمات فروخته شده در خارج از فروشگاه های خرده فروشی و به روش بازاریابی شبکه ای و حفاظت از حقوق مصرف کنندگان این کالاها و خدمات؛ دستورالعملی را منتشر نموده است.
تاريخ : هفدهم اسفند 1394 ساعت 11:09   کد : 4369
ایران هشدار- به منظور کنترل کالاها و خدمات فروخته شده در خارج از فروشگاه های خرده فروشی و به روش بازاریابی شبکه ای و حفاظت از حقوق مصرف کنندگان این کالاها و خدمات، دولت هند دستورالعملی را به شرح زیر منتشر نموده و تأکید کرده است که این دستورالعمل از زمان انتشار تا زمان تصویب مقررات، لازم الاجرا می باشد.

بخش اول : شرایط فروش مستقیم قانونی
1.شرکت فروش مستقیم می بایست مالیات بر فروش یا مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد و گواهینامه TDS و سایر گواهینامه هایی که توسط مقررات تجاری الزام شده است را دارا باشند.
2.باید حداقل یک حساب بانکی در بانک ملی ایجاد کرده باشند.
3.سند همکاری یا تفاهم نامه انجمن باید به صورت شفاف جزء به جزء ماهیت شرکت را بیان کرده باشد. اگر شرکت ها چنین سند همکاری ندارند و یا تفاهم نامه شان شرایط مقرر شده را دارا نیست، از زمان انتشار دستورالعمل 2 ماه برای اخذ انجام اصلاحات فرصت دارند .
4.پاداش های فروش می بایست بر طبق نرخ توافق شده و در دوره زمانی مقرر شده پرداخت شود.
5.اسامی و شماره شناسایی توزیع کنندگان می بایست بر روی وب سایت رسمی نمایش داده شود.
6.باید بخشی برای شکایت مصرف کنندگان وجود داشته باشد و این اطمینان را بدهد که شکایت مصرف کننده در 7 روز از تاریخ طرح شکایت مورد رسیدگی قرار می گیرد.
7.وب سایت باید فضایی برای ثبت شکایات فراهم کند که در آن شکایات صورت رایگان مورد بررسی قرار گیرد.

بخش دوم-انتصابات/اختیارات شرکت
1.شرکت فروش مستقیم می بایست توزیع کنندگان را به محض دریافت و بررسی درخواست نامه با فرمت از پیش تعیین شده، منتصب نماید.
2.شرایط توافق شده بین بازاریاب و شرکت می بایست با ثبت در قرار داد، قانونی شود.
3.قراردادها تنها زمانی مورد بررسی قرار می گیرند که برطبق شرایط تعیین شده در قوانین قرار دادی کشور هند باشند.
4.به هر فروشنده ای قبل از صدور اجازه برای شروع فروش می بایست شماره شناسایی منحصر به فرد تعلق بگیرد.
5.شرکت فروش مستقیم نباید برای پیوستن افراد به طرح مشوق هایی پرداخت نماید.

بخش سوم-ممنوعیت ها
1.پرداخت پاداش با هر اسمی که غیر مرتبط با حجم فروش فرد است ممنوع است.
2.عرضه و یا توزیع محصولات با علم به اینکه محصولات نامرغوب هستند و یا تاریخ مصرف آن ها گذشته است ممنوع است.
3.شرکت های فروش مستقیم و یا توزیع کنندگان در چرخش ها مالی نباید تخطی از قوانین مالی کشور هند داشته باشند.
بخش چهارم – شرایط عمومی
1.قیمت کالاها می بایست بر روی بسته بندی آن ها نمایش داده شود.
2.حساب کاربری فروشندگان مستقیم باید به شیوه مناسبی نگهداری شود و از طریق شبکه جهانی وب قابل دسترسی باشد.
3.پاداش های فروش می بایست در زمان یا قبل از زمان توافق به توزیع کننده پرداخت شود.
4.اقلام فروخته شده توسط شرکت فروش مستقیم باید حامل کارت گارانتی سازنده باشد. اما باید به مصرف کنندگان فرصت برای تعویض یا بازگرداندن کالا داده شود تا در صورتی که هرگونه نقصی در ساخت محصول وجود داشته باشد و یا مفید برای آن منظوری که خرید کرده است، نباشد در 30 روز از تاریخ خرید به شرط باز نشدن بسته بندی محصول، بتوانند آن را برگردانند.
بخش پنجم-مکانیسم رسیدگی به شکایات
هر شرکت فروش مستقیم باید مکانیسم رسیدگی به شکایات را داشته باشد تا در کوتاه ترین زمان، مشکلات مشتریان و توزیع کنندگانشان را حل کند.
بخش ششم – تخطی از دستورالعمل
فعالیت های فروشی که دستورالعمل مصوب را دنبال نکند به عنوان فعالیت بازاریابی در نظر گرفته نخواهد شد و باید به صورت مناسب تحت بندهای مرتبط در قوانین موجود با آن ها برخورد شود.
 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.