کدام شرکت را انتخاب کنیم؟
چند اصل مهم وجود دارد که مجزا کننده مرز بین یک شرکت بازاریابی شبکه ای قانونی با یک طرح هرمی است. با دقت و تحقیق در مورد نحوه عملکرد شرکت نسبت به این اصول می توانید مناسب ترین شرکت برای فعالیت را انتخاب نمائید.
تاريخ : اول دی 1394 ساعت 13:54   کد : 3963
ایران هشدار -  یکی از دغدغه هایی که افراد علاقه مند به عضویت در حرفه بازاریابی شبکه ای با آن مواجه هستند این است که کدام شرکت مناسب تر است و  می توانند در آن عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشند.
برخی از افراد بدون انجام تحقیقات تنها به ادعاهای مطرح شده در پرزنت ها اعتماد کرده و فعالیتشان را بدون شناخت کامل آغاز می نمایند؛ سوابق نشان داده است بسیاری از آنان از انتخابشان پشیمان می شوند. اما برخی دیگر به انجام تحقیقات در مورد شرکت معرفی شده می پردازند و انتخاب واقع بینانه تری را انجام می دهند. به یاد داشته باشید با انجام تحقیقات شاید در مورد همه چیز آگاه نشوید اما کسانی که تجربه تحقیق پیش از شروع فعالیت را داشته اند بیان کرده اند که این کار ارزش وقت گزاشتن را داشته است. در هر فرصت تجاری، هیچ چیز نمی تواند جایگزین تحقیق و بررسی قبل از سرمایه گذاری شود. اگر تحقیقات مناسب در مورد شرکت مورد نظرتان انجام دهید و با اعتماد کامل انتخاب نمائید؛ این اعتماد به شما کمک خواهد کرد که بتوانید به راحتی شرکت را به دیگران نیز معرفی نمایید.

چند اصل مهم وجود دارد که مجزا کننده مرز بین یک شرکت بازاریابی شبکه ای قانونی با یک طرح هرمی است. با دقت و تحقیق در مورد نحوه عملکرد شرکت نسبت به این اصول می توانید مناسب ترین شرکت برای فعالیت را انتخاب نمائید. این اصول عبارتند از:

1-کالای باکیفیت: همان طور که می دانید در طرح های هرمی محصول محور، محصولاتی ارائه می گردد که دارای کیفیت بسیار پائینی است و ارزش واقعی در بازار ندارد. یک شرکت بازاریابی شبکه ای موفق شرکتی است که محصولات با کیفیت را ارائه می دهد؛ به گونه ای که مشتریان پس از خرید اول مشتاق به انجام خرید های بعدی نیز باشند. برای اینکه از کیفیت این کالاها با خبر شوید بهتر است ابتدا خودتان مصرف کننده آن کالاها باشید تا متوجه شوید که آیا کیفیت کالای ارائه شده مناسب است و قابلیت فروش در بازار را دارد یا خیر؟

2-وعده های درآمدی معقول: اگر در جلسات پرزنت به شما وعده دادند که بعد از ورود به شرکت ثروتمند می شوید و وعده میزان درآمد بالا و مشخص در یک ماه را به شما دادند، فرار را بر قرار ترجیح دهید! لیدرهای شرکت و مواد آموزشی شرکت هیچکدام نباید مدعی پتانسیل درآمدی مشخص باشند. مانند همه مشاغل دیگر، این شغل نیز نیازمند صرف زمان و کار سخت است و پستی و بلندی های درآمدی خودش را داراست و نمی توان ادعای درآمد ماهیانه مشخص را برای آن نمود.

3-تأکید بر خرده فروشی: حرفه بازاریابی شبکه ای یک روش فروش است که رسالت اصلی آن خرده فروشی است؛ نه یک طرح هرمی که به دنبال عضوگیری و افزایش پورسانت از طریق افزایش تعداد اعضای جذب شده باشد. لیدرهایی که شما را پرزنت می کنند می بایست شما را تشویق و آماده برای فروش کنند نه اینکه صرفاً تأکید بر مجموعه سازی شما داشته باشند.

4- عدم الزام شما به خرید حجم مشخصی از محصولات: از شرکت هایی که شرط ورود شما را خریدن حداقل میزان کالا و یا حجم مشخصی از کالا می کنند، دوری کنید. این شرکت ها عملکردشان شبه هرمی است. در مقررات مصوبه هم ذکر شده است که الزام بازاریابان به خرید حجم مشخص کالا و پرداخت هرگونه وجهی برای ورود به طرح برخلاف دستورالعمل می باشد.

5- سیاست بازخریدکالا: بعضی از بازاریابان ممکن است، قصد پایان دادن همکاری شان با شرکت را داشته باشند؛ در این حالت شرکت باید از بازپس گرفتن کالاهای قابل فروش مجدد حمایت کند.

6- پرداخت به موقع پورسانت بازاریابان: زمان پرداخت پورسانت در هر شرکتی متفاوت است. برنامه پرداخت شرکت مهم نیست اما پرداخت در همان زمان تعیین شده از اهمیت زیادی برخوردار است. این نشان دهنده قابل اعتماد بودن آن شرکت است.
شرکت هایی که اصول مطرح شده در بالا را رعایت می کنند، همگام با قوانین و دستورالعمل تدوین شده در زمینه بازاریابی شبکه ای حرکت می کنند و قابل اعتماد هستند.
 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.