چگونگی تأسیس یک شرکت بازاریابی شبکه ای موفق
اگرچه رسیدن به موفقیت در این زمینه شاید به نظر یک رویا بیاید، ولی تاریخ ثابت کرده است که می توان یک شرکت بازاریابی شبکه ای و یا یک شرکت فروش مستقیم موفق را با کمی تلاش راه اندازی و اداره کرد.
تاريخ : دوازدهم آبان 1394 ساعت 14:36   کد : 3710
ایران هشدار- اگرچه رسیدن به موفقیت در این زمینه شاید به نظر یک رویا بیاید، ولی تاریخ ثابت کرده است که می توان یک شرکت بازاریابی شبکه ای و یا یک شرکت فروش مستقیم موفق را با کمی تلاش راه اندازی و اداره کرد. در این مقاله به نکات کاربردی که برای شروع موفق آمیز کار یک شرکت بازاریابی شبکه ای وجود دارد اشاره خواهیم کرد.
1. جمع آوری و حفظ سرمایه
همان طور که می دانید برای راه اندازی یک شرکت بازاریابی شبکه ای و یا یک کسب و کار فروش نیاز به سرمایه مالی خواهید داشت اما تنها در یک صورت است که می توانید نیاز به این سرمایه را به حداقل کاهش دهید . قبل از شروع به کار از خودتان بپرسید که آیا شما توانایی جذب توزیع کنندگان و یا مهارت در عضوگیری را دارید یا نه ؟ اگر این توانایی در شما وجود داشته باشد نیاز شما به سرمایه کلان به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. توانایی و استعداد شما در ساختن یک شبکه فروش از عناصر اصلی موفقیت شما در راه اندازی یک شرکت بازاریابی شبکه ای موفق اس . در واقع نیاز شما برای سرمایه گذاری نسبت معکوس با توانایی شما در ساختن شبکه افراد دارد و اگر شما توانایی جذب افراد برای شرکتتان را داشته باشید، در واقع یک گاوصندوق پر از پول را در اختیار دارید. اگر نتوانید به موقع افراد را جذب شرکتتان کنید، آنگاه برای پیشگیری از شکست در سه سال اول شروع کارتان نیاز به استفاده از سرمایه اولیه تان که توسط سرمایه گذاران و منابع ارتباطی نزدیکتان تامین شده است، خواهید داشت. عامل دومی که نیاز شما به استفاده از سرمایه مالی را کمتر می کند توانایی شما در مدیریت هزینه هاست. وقتی کارتان را شروع کنید، متوجه خواهید شد که ساختار پرداخت شما یا همان سیستم پرداختتان بیشتر از هر چیز دیگری سرمایه شما را مصرف خواهد کرد. آیا شما می توانید کسب و کارتان را با سرمایه اندک مثلاً از اتاق منزلتان شروع کنید؟ جواب سؤال بله است. واقعیت این است که بسیاری از شرکت های قدرتمند با سرمایه اندک اما انگیزه زیاد کارشان را شروع کرده اند.
2. توانایی عضوگیری
شما باید با خودتان صادق باشید. اگر قرار است شرکتی برای فروش محصولات تأسیس کنید، علاوه بر توانایی جذب نیرو باید خودتان مهارت های زیادی در زمینه جذب مشتری و فروش داشته باشید. شرکت های بزرگی همانند ام وی ، تاپرور ، ماری کی و ... نه تنها با سرمایه اندک شروع به کار کرده اند؛ بلکه به وسیله افرادی بنیان گذاشته اند که دارای توانایی فوق العاده در زمینه فروش مستقیم بوده اند. یک استراتژی برای جذب توزیع کنندگان به شرکتتان طراحی کنید. برای توسعه کارتان نیاز به توزیع کنندگان قوی خواهید داشت. سپس تمرکز خود را در این زمینه بگذارید. به افرادی که ادعا می کنند قادر به عضو گیری هستند دستمزد های بالایی پرداخت نکنید، افرادی را جذب کنید که مهارت های بالا در زمینه فروشندگی دارند و قادر هستند سابقه ای از موفقیتشان در این زمینه را به شما ارائه دهند. به دنبال گرمترین بازار باشید و بعد از آن حرکت به سمت مدیریت سیستم های تولیدی و تبلیغاتی تان داشته باشید. از نشریات معتبری که در این صنعت وجود دارد برای تبلیغات شرکتتان استفاده کنید. با اینکه تبلیغات در اینترنت و یا از طریق ایمیل و کمپین های عضو گیری از روش های کار است اما هیچ چیز جای رابطه شخص به شخص، ملاقات حضوری و ایجاد صمیمیت از این طریق را برای شما نخواهد گرفت.
3. حرکت در چار چوب قانون
شما درشرکتتان نیاز به کارشناسان حقوقی دارید که با این صنعت و قوانین آن به خوبی آشنایی داشته باشند. این وکلا منابع با ارزشی هستند که برای شما کاربرد زیادی خواهند داشت. این وکلا اطلاعات کاربردی همانند آشنایی با قوانین کسب و کار بازاریابی شبکه ای را دارند و اغلب این صنعت و چالش های آن را بهتر از دیگران درک می کنند. ترکیب منحصر به فرد دانش کاربردی بازاریابی شبکه ای و تجربه با تجربه حقوقی منجر می شود شما قادر به پاسخگویی به سؤالات مهم در این صنعت، در عرض فقط چند دقیقه خواهید بود. سؤالاتی که سایر کارشناسان و وکلا قادر به پاسخگویی به آنان نخواهد بود چه برسد به آنکه بخواهند آن را حل کنند. بد یا خوب، با فعالیت در این حرفه، شما درگیر در دامنه ای از کنترل های نظارتی و قانونی همانند قوانین بازاریابی چند سطحی، قوانین بازاریابی شبکه ای، قوانین کسب وکار های تجاری، قوانین امنیتی، قوانین پستی و غیره خواهید شد. همیشه کشمکش بین نهاد های نظارتی و افراد فعال در این صنعت وجود داشته است. این به خاطر قانون گذاران ریز بین و فعالان سرکش است که این موقعیت ها و کشمکش ها را به وجود می آورند.
شما برای باقی ماندن در این حرفه نیازمند این هستید که تمام فعالیت هایتان از قبیل روابط با توزیع کنندگان، مارک تجاری تان، موضوعات بین المللی و مالیاتی تان را با مقررات وضع شده منطبق نمایید، سپس می بینید که برای همه این موضوعات، وکلای حقوقی اولین افرادی هستند که باید با آنان رابطه برقرار کنید و از اطلاعات کاربردی آنان برای موفقیت در کارتان استفاد نمایید.
شما قبل از ورود به بازار در زمینه های مختلفی همانند محتوای بسته های فروش، قرارداد های کاری ، سیاست ها و خط مشی ها، بروشور های محصولات، طرح درآمدی، فرم های مختلف از قبیل رسید های خرده فروشی و غیره نیازمند استفاده از نظرات این وکلای آگاه حقوقی خواهید بود.
4. مارک تجاری
زندگی خودتان را بدون نام ترسیم کنید. شما خودتان و حضورتان را به وسیله نامتان تعریف می کنید. این کاملاً مشخص است که شما نقشی در انتخاب نام خودتان نداشته اید، اما این نام هویت شما در زندگی است. وقتی دیگران در مورد شما فکر می کنند، آن ها به نام شما فکر می کنند و بر عکس. انتخاب نام برای شرکت شما در حرفه بازاریابی نیز به همین اندازه اهمیت دارد. شما با ثبت نام مناسب برای شرکتتان و همچنین ثبت نام تجاری برای محصولاتتان یک دارایی با ارزش به دست خواهید آورد که سالیان سال همراه شما خواهد بود. شرکت هایی همانند اون، مارل بورو، مایکرو سافت و .. همگی تأکید بر انتخاب یک نام شایسته و ثبت برند محصولاتشان داشته اند. وکلای شما می بایست در مورد مارک تجاری تحقیقات لازم را انجام دهند و بهتر است که نام انتخابی با محصولات و خدماتی که شما در حال ارائه آن هستید تطابق داشته باشد.
5. تجربه کاری – هم تجربه کسب کنید و هم از افراد با تجربه استفاده کنید
بازاریابی شبکه ای فقط یک کسب و کار نیست. این حرفه تنها یک حرفه خرده فروشی، تجارت الکترونیک، فروش آنلاین، بازاریابی تلفنی و مستقیم نیست. mlm تحت همه نام هایش، فروش مستقیم، بازاریابی شبکه ای، بازاریابی چند سطحی و طرح گرد همایی یک ماهیت منحصر به فرد دارد. برای آغاز این کسب وکار، شما باید پیش زمینه قابل توجهی داشته باشید و اصول مکتوب و غیر مکتوب آن را یاد بگیرید. اگر محصولاتتان را می شناسید و علاقه وافر به ارائه آن به عموم دارید اما تجربه ندارید، پس باید تجربه کسب کنید. علی رغم اینکه باید خودتان تجربه داشته باشید، باید از افراد با تجربه نیز استفاده کنید. شما می توانید از کارمندان کلیدی در زمینه فروش و بازاریابی، خدمات مشتریان، روابط توزیع کنندگان و تکنولوژی اطلاعاتی استفاده کنید. شما می توانید بسیاری از مشکلات را به این متخصصان بسپرید. برای پیدا کردن افراد متخصص با وکیلتان مشورت کنید، احتمالاً آنان با بهترین منابع در این حرفه آشنایی دارند. چنین کارشناسانی که در حوزه بازاریابی توانایی اجرا، طراحی طرح باز پرداخت و انتخاب نرم افزار مناسب را دارند، بازیکنان شگفت انگیزی هستند و یک دارایی ارزشمند برای تیم شما محسوب می شوند. از همه مهمتر بدون مهارت درونی و متخصصان بیرونی کسب و کارتان را راه اندازی نکنید.
 
 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.