کدهای اخلاقی مصوب بازاریابی مستقیم ژاپن
شرکت های عضو می بایست برای رعایت موازین این انجمن و با هدف بهبود سبک زندگی مصرف کنندگان، این کدها را به رسمیت بشناسد و به منظور تطابق با اصل حمایت از حقوق مصرف کننده در کسب و کارشان به کار ببرند...
تاريخ : هشتم مهر 1394 ساعت 15:01   کد : 3404

ایران هشدر - انجمن بازاریابی مستقیم ژاپن به منظور جلب اعتماد مصرف کنندگان، اقدام به تدوین کدهای اخلاقی نموده است. این انجمن رشد مداوم این صنعت را مستلزم این دانسته است که همه اعضای انجمن، این استانداردها را رعایت کنند.

برخی از مهمترین این کدهای مصوب به صورت زیر می باشد:

1-شرکت های عضو می بایست برای رعایت موازین این انجمن و با هدف بهبود سبک زندگی مصرف کنندگان، این کدها را به رسمیت بشناسند و به منظور تطابق با اصل حمایت از حقوق مصرف کننده در کسب و کارشان به کار ببرند.
2-شرکت های عضو می بایست به این کدها به عنوان حداقل استانداردهای اخلاقی و ارزشی توجه داشته باشند و کسب و کارشان را با کاربرد آن ها به شیوه ای درست، مناسب و کاربردی مدیریت کنند.
3-شرکت های عضو می بایست محصولات و خدمات با کیفیت عالی ارائه داده و با تعیین قیمت منصفانه و روش های کاری قابل اعتماد در جهت بهبود در زندگی مصرف کنندگان گام بردارند.
4-شرکت های عضو می بایست اطلاعات شفاف، ساده و قابل اعتماد در تبلیغاتشان به کار ببرند به گونه ای که باعث ایجاد گمراهی و سوء برداشت در مصرف کنندگان نشوند.
5-شرکت های عضو به دلیل ویژگی های خاص مبادلات بازاریابی شبکه ای می بایست تلاش کنند برای مصرف کنندگان اطلاعات جامع و دقیقی فراهم کنند که در آن تمرکز بر کیفیت، کارکرد و قیمت محصولات و خدمات شده باشد، به گونه ای که به مصرف کنندگان اجازه گرفتن تصمیمات خرید منصفانه و درست را بدهد.
6-شرکت های عضو می بایست شرایط فروشی را فراهم کنند که امنیت مصرف کنندگان و رضایت آنان را فراهم کند.
7-شرکت های عضو می بایست به حریم شخصی مصرف کنندگان احترام گزاشته و نهایت دقت را در نگهداری اطلاعات مصرف کنندگان به کار برند و پاسخ قاطعانه به درخواست هایی که تمرکز بر حریم شخصی مصرف کنندگان دارد، بدهند.
8-شرکت های عضو، در زمانی که فروش به افراد زیر سن قانونی صورت می گیرد، می بایست مطمئن شوند به روشی عمل می کنند که سلامتی آنان را به خطر نینداخته و باعث بهبود رشد و سلامتی کودکان می شوند.
9-شرکت های عضو می بایست تلاش زیادی کنند تا با فراهم آوردن شرایط مناسب شکایت مصرف کنندگان را به حداقل رسانده و هنگام شکایت هم رسیدگی به شکایات را سیستماتیک کرده و برخورد مناسب و با سرعت به شکایات داشته باشند.

علاوه بر آن انجمن بازاریابی مستقیم ژاپن و اعضایش در جهت به دست آوردن اعتماد مصرف کنندگان در صنعت فروش مستقیم تلاش خواهند کرد تا این کدهای اخلاقی توسط شرکت های غیر عضو که مشارکت در فروش مستقیم دارند، رعایت شود.

 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.