محصولات مناسب برای موفقیت بلند مدت در بازاریابی شبکه ای
حرفه بازارایابی شبکه ای موفق بر مبنای محصولاتی قرار گرفته است که جذابیت ماندگار در بازار دارد؛ اگر تشکیلاتی که شما در این حرفه ایجاد کرده اید بر مبنای محصولات یکپارچه قرار نداشته باشد، شما مجبور به ارایه طرح پول ساز در بلند مدت هستید.
تاريخ : بيست و چهارم شهريور 1394 ساعت 13:09   کد : 3328
ایران هشدار- در زمانی که فرصت بازاریابی شبکه ای را مورد بررسی قرار می دهیم بحث بر سر این موضوع پیش می آید که مهمترین عامل که باید در انتخابمان به آن توجه کنیم چیست ؟ برخی اعتقاد دارند طرح های بازپرداخت مهمترین عامل است که باید در ابتدا مورد توجه قرار بگیرد، برخی دیگر معتقدند محصولات باید محور اصلی و موضوع کلیدی باشد و برخی دیگر ترجیح می دهند به سابقه و پایایی شرکت دقت داشته باشند. در حالیکه همه این موارد، ملاحضات درستی است، اما کلید اولیه برای موفقیت در این حرفه محصولات شماست. محصولات شما هسته کاری و اساس در آمد رسوبی بلند مدت شما است. حرفه بازارایابی شبکه ای موفق بر مبنای محصولاتی قرار گرفته است که جذابیت ماندگار در بازار دارد؛ اگر تشکیلاتی که شما در این حرفه ایجاد کرده اید بر مبنای محصولات یکپارچه قرار نداشته باشد، شما مجبور به ارایه طرح پول ساز در بلند مدت هستید. فرصت هایی که بر مبنای محصولات در سطح متوسط قرار گرفته باشند و شما را ملزم به مشارکت در طرح های بازپرداختی که پاداش های بالا ارائه می دهد، کنند ماندگار نیستند و باید از آن ها دوری کنید. محصولات شما اساس کار بازاریابی شبکه ای قدرتمند است و طرح بازپرداخت صرفاً یک نیروی محرک است که منجر به شروع کار می شود.
برای موفقیت در کار محصولات و خدماتتان را بر اساس معیارهای زیر ارزیابی نمایید:
• بهترین محصول در بازاریابی شبکه ای محصولی است که زودگذر و دوره ای نباشد؛ برای مثال مکمل های کاهش وزن ممکن است برای دوره ای خیلی عمومیت داشته باشد و در زمانی که محصول جدیدی بیاید درخشش و جذابیتش را از دست بدهد. این محصولات در یک دوره کوتاه و خیلی سریع شما را به یک درآمد مطلوب می رساند اما فقط برای کوتاه مدت؛ اگر مایل هستید که یک کسب و کار ثابت بلند مدت داشته باشید و به در آمد خوبی دست پیدا کنید، باید به دنبال محصولاتی باشید که جذابیت و ماندگاری در بازار داشته باشند. محصولات گذرا و دوره ای نمی توانند شما را به موفقیت برسانند.
• بهترین محصولات، محصولاتی هستند که مصرفی باشند. با این محصولات شما می توانید یک حرفه مشتری محور بسازید و از فروش های مداومتان لذت ببرید. مکمل های غذایی، محصولات مراقبت از پوست و اکثر محصولات مراقبت شخصی در لیست این محصولات قرار می گیرند. شما با محصولات غیر مصرفی هم به در آمد دست پیدا می کنید اما این در آمد یک درآمدرسوبی نیست. شما با محصولات غیر مصرفی تکرا فروش نخواهید داشت و احتمالاً اکثر خریداران شما خریداران یک مرحله ای هستند. با محصولات غیر مصرفی شما همیشه در حال پیدا کردن مشتریان جدید خواهید بود و برای دستیابی به در آمد نیاز به ارجاع مجدد مشتریان دارید.محصولات مصرفی شامل مکمل های غذایی، محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی و بهداشتی و مکمل های کاهش وزن و حتی خدمات مرتبط با بیمه مالی و قانونی نیز می باشد؛ زیرا این خدمات به طور منظم خریداری می شوند.محصولات غیر مصرفی هم که از طریق شرکت های بازاریابی شبکه ای فروخته می شود شامل : تجهیزات تصفیه آب، تصفیه کننده هوا و ابزارهای الکترونیکی می باشد.
• بهترین محصولات در حرفه بازارایابی شبکه ای محصولاتی هستند که دارای کیفیت ممتاز باشند. این محصولات از مواد اولیه گران تری ساخته شده اند که این موضوع در قیمت آن ها نیز منعکس است و از محصولاتی که مشتریان به صورت شخصی خرید می کنند گران تر هستند. شما با مراجعه به فروشگاه های خرده فروشی نباید بتوانید این محصولات را با کیفیت مشابه و قیمت پایین تر بخرید؛ به این معنی که محصولات عرضه شده توسط شما در بازاریابی شبکه ای نباید کیفیت مشابه با سایر محصولات عرضه شده در فروشگاه های خرده فروشی داشته باشد و حتی بهتر است محصولاتی را عرضه کنید که در این فروشگاه ها قابل دست یابی نیست. این کیفیت باید واقعی باشد نه اینکه فقط بر مبنای ادعاهای توصیف شده در آگهی های فروش شرکت باشند.
• از خودتان بپرسید آیا محصولات به نسبت قیمت شان دارای ارزش واقعی هستند ؟ یعنی به عبارتی ارزش متناسب با قیمتشان دارند؟ آیا قیمت خرده فروشی برای مشتریان منطقی و منصفانه است؟ برای اینکه بتوانید جواب این سؤالات را بدهید باید خودتان مصرف کننده این محصولات باشید و خودتان را جای مشتریان بگذارید تا ببینید که آیا حاضر بودید زمانی که بحث سود آوری برایتان مطرح نیست و فقط قصد مصرف مطرح است، باز هم این محصولات را خریداری کنید.
• محصولات باید برای گروه بزرگ مشتریان بالقوه، جذابیت داشته باشد. از خودتان بپرسید محصولاتی که مورد توجه شما هستند آیا محصولاتی است که در هر خانه به آن ها نیاز است؟ چطور این محصولات سبک زندگی افراد را بهبود می دهد؟ آیا این محصولات همان کارایی را که در تبلیغات به آن اشاره کرده است را دارا هستند یا اینکه فقط جذابیت ظاهری دارند. این محصولات باید مورد نیاز اکثریت افراد باشند تا بتوانند با اقبال عمومی روبرو شوند و فروش شما را افزایش دهند و تقاضای مدام برای آن ها وجود داشته باشد.
در پایان باید بگوییم که محصولات کلید اساسی موفقیت بلند مدت شما در حرفه بازاریابی شبکه ای است؛ از آن به راحتی نگذرید، زمانی را اختصاص بدهید و درمورد چیزهایی که این فرصت به شما ارائه می دهد، فکرکنید.


دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.