طرح در آمدی
  • بررسی طرح باینری
  • بررسی طرح پلکانی
  • بررسی طرح یونی لول
تاريخ : بيست و هشتم آبان 1390 ساعت 00:00   کد : 235
بررسی طرح باینری

بررسی طرح باینری:


آخرین طرح بازپرداخت ایجاد شده طرح باینری می باشد. در طرح باینری یک توزیع کننده می تواند یک یا بیشتر "جایگاه تجاری" خریداری کند که هر کدام فقط توانایی داشتن 2 دست را دارند. بیشتر پورسانت ها براساس حجم فروش کل مجموعه پرداخت می شود تا از درصد فروش چند لایه از توزیع کنندگان. به عبارت دیگر پرداخت ها براساس حجم فروش کل گروه می باشد نه براساس سطوح. در این طرح حجم فروش باید از یک تعادل در هر دو دست برخوردار باشد تا شخص بتواند کمیسیون خود را دریافت کند.

طرفداران این طرح چندین مزایا برای این طرح بیان می کنند؛ اول اینکه در این طرح پورسانت ها هفتگی پرداخت می شود. از آنجایی که این طرح شبیه یک ماتریکس با دو دست می باشد توضیح آن راحت و آسان است. همچنین مشارکت و همکاری گروهی در این طرح به علت اینکه پرداخت براساس حجم فروش گروهی می باشد بیشتر شده است. عده ای هم بر این باورند که آزادی عمل در این طرح به علت نامحدود بودن پرداخت و اینکه شخص می تواند چندین جایگاه داشته باشد بیشتر است.

طرح باینری یکی از جنجالی ترین طرح های بازپرداخت می باشد. خاستگاه این طرح در اوایل دهه 90 با برنامه های فریبنده سکه های طلا شروع شد. و حتی استفاده های بعدی از آن برای ارائه محصولات مصرفی به وجهه ی این طرح کمکی نکرد. محصولاتی که بعدها در این طرح قرار گرفتند، محصولاتی نظیر بلیط های گرانقیمت، محصولات و سرویس های غیر مصرفی و یکبار مصرف، عضویت در کلوپ های مسافرتی و کارت های گرانقیمت تلفن بود.

در پایان دهه 90 و بعد از بحث و جدل قانونی بسیار بر روی این طرح، باینری از محبوبیت چندانی برخوردار نشد و فقط کمپانی های نظیر USANA هستند که جنبه مصرفی این طرح را به کار می گیرند

منتقدان بر این باورند بکار بردن این طرح مشکلات قانونی و تجاری زیادی را به همراه خواهد داشت. در این طرح شرکت و توزیع کنندگان بیشتر به تبلیغ و توسعه طرح تجاری شرکت (Plan) می پردازند تا محصول و فروش آن و همین مورد باعث ایجاد اتهام "Game Money" به این طرح می شود. اغلب طرح هایی که در آنها هر نفر فقط یکبار فروش انجام می دهد،ظاهر سازی و جوسازی بسیاری در جهت پوشاندن هرمی بودن طرح انجام می دهند.

در بعضی از مدل های این طرح افراد را به داشتن چند جایگاه تجاری تحت عنوان سرمایه گذاری بیشتر تشویق می کنند همچنین در بعضی از انواع مختلف این طرح مقداری از پول افراد بابت حق عضویت کسر می شود. شرط تعادل در این پلان می تواند به این معنا باشد که در ازای فعالیت سخت درآمدی نداشته باشید. در این طرح فعالیت های شخصی شما به علت شرط تعادل ممکن است محاسبه نشود. این امکان که یک شخص می تواند چند جایگاه داشته باشد و چندین بار بتواند وارد سیستم شود شاید جوی شبیه یک بازی ایجاد کند

 بررسی طرح پلکانی

طرح پلکانی:


پله های يک راه پله را در نظر بگيريد و فرض کنيد که هر کدام از پله ها در سلسله مراتب طرح بازپرداخت معرف مقام يا مرتبه جداگانه ای است. به عنوان مثال اولين پله مي تواند متعلق به "مجری فروش" باشد و آخرين پله متعلق به "مدير ملی" ؛و پله های ميانی هم مربوط به ساير رتبه ها و عناوين. به هر پله درصد جداگانه ای اختصاص مي دهند که نشان دهنده درصد تخفيفی است که توزيع کنندگان دارای آن رتبه مي توانند برای خريد کالاها از آن استفاده کنند. برای مثال يک مجری فروش مي تواند کالا های شرکت را با 20%  تخفيف خريداری کند، در صورتی که يک مدير ملی مي تواند از 40% تخفيف بهره مند شود. هر قدر فرد کالای بيشتری خريد کند و هر قدر سازمان فروش او کالاهای بيشتری خريد کنند، او سريعتر مي تواند ارتقای رتبه پيدا کند.

ارتقای رتبه با ساختن تعداد مشخصی بازو در سازمان فروش شخص معمولا بيش از 4 بازو و کمتر از 10 بازو و ميزان فروش انجام شده در کل سازمان فرد اتفاق می افتد.
هنگامی که يک توزيع کننده به بالاترين پله مي رسد، اين امتياز را مي یابد که از حامی خود جدا يا به اصطلاح منشعب شود. در اين مرحله، هر يک از افراد گروه مستقيم فرد، يک نسل محسوب مي شود و لذا حامی فرد به سبب فروش انجام شده در گروه نسل هايش پاداش ويژه دريافت خواهد کرد.

گاهی اوقات در مجموعه يک فرد چندين توزيع کننده منشعب شده و تشکيل نسل مي دهند که به ازای هر نسل، فرد صاحب گروه 5% پاداش دريافت مي کند. اين رقم ها در شرکت های مختلف متفاوت است.

بررسی طرح یونی لول

طرح یونی لول:


در طرح يونی لول مشتريان فعال مي توانند بابت سطوح متعددی کميسيون دريافت کنند برای مثال 5% ازهر سطح.

 در اکثر طرح های يونی لول حداکثر تا 7 سطح کميسيون پرداخت مي شود.

 دليل اين امر بسيار ساده است:  هر قدر تعداد سطوح بيشتر باشد، شرکت بايد پول بيشتری به توزيع کنندگان بپردازد.

نکته مهم در مورد اين طرح آن است که فرد مي تواند در سطح انتهايی به اندازه سطح اوليه درآمد کسب کند البته مشروط بر اينکه درصد پرداختی برای همه سطوح با هم برابر باشند؛ مثلاً در هر  سطح 5 درصد کميسيون پرداخت شود.

در برخی از طرح هاي يونی لول در يک يا دو سطح کميسيون های بيشتری به مشتريان پرداخت مي شود.

 

 



دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.