هشدار در مورد خرید اجباری در شرکت های بازاریابی شبکه ای
اخیرا در بعضی از شرکت های بازاریابی شبکه ای و برخی از گروه های فعال این شرکت ها بازاریابان برای عضویت یا ادامه ی فعالیت از سمت شرکت یا راهبران شرکت ، مجبور به خرید مقدار مشخصی از محصولات شرکت خارج از توان فروش خود می شوند .
تاريخ : نوزدهم ارديبهشت 1394 ساعت 14:41   کد : 2077
ایران هشدار-به اطلاع خوانندگان سایت ایران هشدار رسانده می شود که اخیرا در بعضی از شرکت های بازاریابی شبکه ای و برخی از گروه های فعال این شرکت ها بازاریابان برای عضویت یا ادامه ی فعالیت از سمت شرکت یا راهبران شرکت ، مجبور به خرید مقدار مشخصی از محصولات شرکت خارج از توان فروش خود می شوند . این اجبار در خرید که از سمت شرکت یا راهبران اصطلاحا استراتژی فروش نامیده می شود منجر به انباشت کالاهای شرکت نزد بازاریابان می شود. در این حالت بازاریابان دیگر قادر نخواهد بود که این کالاهای انبار شده را به مصرف شخصی رسانده یا آن ها را به دست مصرف کننده ی نهایی برساند. این موضوع نهایتا باعث نارضایتی بازاریابان از شرکت و راهبران خواهد شد و ضرر و زیان های مادی غیر قابل جبرانی برای بازاریابان به بار خواهد آورد.برای ممانعت از این تخلف یعنی اجبار در خرید منجر به پیش انباشته سازی کالا در نزد بازاریابان ، توجه به نکات ذیل ضروری و لازم الاجرا می باشد.
الف – بازارایابان باید توجه داشته باشند که هرگونه اجبار در خرید در بدو عضویت آن ها در شرکت یا در حین فعالیت طبق مفاد دستورالعمل نظارت بر بازاریابی شبک های تخلف محسوب شده و شرکت های بازاریابی شبک های مجاز به انجام چنین کاری نمی باشند.
ب - دقت در هنگام خرید محصولات شرکت از موارد مهمی است که بازاریابان باید بدان توجه داشته باشند . مواردی از قبیل، نیاز واقعی برای مصرف ، توانایی آن ها در بازاریابی محصولات ، کیفیت و قیمت محصولات ، اصالت کالاهای ارایه شده توسط شرکت باید مد نظر قرار گیرد.
ج – بازاریابان باید قبل از پیوستن به شرکت ها به دقت پلن و محصولات شرکت را بررسی نموده تا از غیر هرمی بودن پلن شرکت و همچنین صوری نبودن محصولات شرکت اطمینان حاصل نمایند
د – شرکت های بازاریابی شبکه ای و مدیران آن ها باید دقت نمایند که در صورت قرار دادن اجبار در خرید یا ارایه ی محصولات بی کیفیت و بعضا قاچاق از سوی کمیته ی نظارت بر بازاریابی شبکه ای ، برخورد قاطعی با آن ها صورت خواهد پذیرفت
در خاتمه ذکر این مطلب ضروری است که بازاریابان همواره باید مد نظر داشته باشند جملاتی از قبیل “یک شبه پولدار شدن “ ، “محصولات بهانه است ، اصل پلن شرکت است “ ، “کار بی زحمت در آمد هنگفت” وعده های دروغین است که از سوی بعضی از افراد صرفا جهت عضو گیری بیان می شود. در واقع در بازاریابی شبکه ای نیز همانند تمام مشاغل دیگر تا مادامی که انسان زحمت و فعالیت درست و قانونی انجام ندهد کارش به ثمر نخواهد نشست.


دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.