تاريخ:دوم خرداد 1396 ساعت 13:08
کد : 7270

شرکت های بازاریابی شبکه ای چه تخلفاتی مرتکب می شوند؟!

 شرکت های بازاریابی شبکه ای چه تخلفاتی مرتکب می شوند؟!
از زمان صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای، مراجع مربوطه تمامی سعی خود را در جهت ساماندهی و چارچوب بندی فعالیت شرکت های دارای مجوز به کار گرفته اند و در قالب صدور دستورالعمل جلوه ای حرفه ای و علمی به فعالیت این شرکت ها بخشیده اند.
اختصاصی ایران هشدار- از زمان صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای، مراجع مربوطه تمامی سعی خود را در جهت ساماندهی و چارچوب بندی فعالیت شرکت های دارای مجوز به کار گرفته اند و در قالب صدور دستورالعمل جلوه ای حرفه ای و علمی به فعالیت این شرکت ها بخشیده اند.
در این دستورالعمل علاوه بر مشخص کردن وظایف قانونی شرکت ها، موارد تخلف و مراحل برخورد با شرکت نیز به صورت شفاف مشخص شده است. اما بسیاری از فعالان بازاریابی شبکه ای به صورت دقیق از آن آگاهی ندارند و علت آن نیز عدم آموزش و پیگیری در تحقیق و مطالعه این دستورالعمل است. در این مطلب به طور مختصر اشاره به موارد تخلفات شرکت ها و مجازات های تعیین شده برای آن ها خواهید کرد.
تخفاتی که در صورت ارتکاب توسط شرکت ها مشمول مجازات است عبارتند از:
1- عدم درج و یا اعلام نحوه تأمین کالا؛
2- تبلیغ خلاف واقع؛
3- عدم تحویل به موقع کالا؛
4- عدم ارائه اطلاعات مؤثر در تصمیم گیری بازاریابان برای خرید و یا قبول شرایط؛
5- عدم رعایت حق انصراف بازاریاب؛
6- عدم پاسخگویی به نارضایتی بازاریاب حداکثر ظرف مدت 10 روز کاری؛
7- تحمیل شرایط غیر منصفانه به بازاریابان؛
8- عدم رعایت قانون و مقررات صنفی و مصوبات کمیته نظارت.
انجام هر کدام از تخلفات بالا توسط شرکت منجر به صدور اخطار، تعلیق فعالیت و لغو نماد اعتماد الکترونیک توسط کمیته نظارت خواهد شد.
مراحل برخورد با تخلفات شرکت بدین صورت است که پس از احراز ارتکاب تخلف توسط شرکت و بازاریابان توسط کمیته محترم نظارت، اخطار کتبی به شرکت ابلاغ می گردد؛ شرکت موظف است ظرف مدت 10 روز نسبت به اصلاح عملکردش اقدام نماید، در صورت عدم اصلاح حکم تعلیق فعالیت شرکت صادر می گردد.
در زمان تعلیق شرکت حق انجام هیچ گونه فعالیتی را نخواهد داشت و در صورتی که بعد از گذشت یک ماه از دوره تعلیق عملکرد شرکت اصلاح گردد و موارد تخلف برطرف شود، تعلیق خاتمه می یابد. در صورت تکرار تخلف مدت تعلیق افزایش یافته و با تکرار مجدد امکان لغو نماد اعتماد الکترونیک شرکت نیز وجود خواهد داشت.
موارد ذکر شده بر حسب آیین نامه اجرایی مواد 2، 12 و تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی کشور تعیین شده است.


 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/7270
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
بهزاد رحمانی
 
تاريخ: دوم خرداد 1396 ساعت 23:51
 
توضيحات: با سلام و خسته نباشید بند در شرکت بیز فعالیت دارم انا نارضایتی همام رو هر بار که اعلام کردم پاسخی نگرفتم متاسفانه لطفا اگه میشه شما پیگیر باشید
qqqq


سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی