تاريخ:بيستم فروردين 1396 ساعت 15:47
کد : 7025

فیلترینگ و سایت های بدون مجوز بازاریابی شبکه ای

 فیلترینگ و سایت های بدون مجوز بازاریابی شبکه ای
بارها در مطالب متعدد به شرایط قانونی بودن فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای اشاره شده و عنوان شده است، تنها شرکت هایی که از مرکز امور اصناف مجوز بازاریابی شبکه ای دریافت کرده اند اجازه فعالیت به صورت شبکه ای را دارند
اختصاصی ایران هشدار، بارها در مطالب متعدد به شرایط قانونی بودن فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای اشاره شده و عنوان شده است، تنها شرکت هایی که از مرکز امور اصناف مجوز بازاریابی شبکه ای دریافت کرده اند اجازه فعالیت به صورت شبکه ای را دارند؛ حتی به صراحت از برخی  شرکت هایی که با نام بازاریابی شبکه ای و بدون مجوز اقدام به فعالیت نموده اند، نام برده شده است. اما واکنش دریافت شده  از سوی برخی کاربران و سؤالات مطرح شده از سوی آنان ما را بر آن داشت تا با ارائه توضیحات تکمیلی ابهامات ایجاد شده را که در اثر تبلیغات مبلغان شرکت های فاقد مجوز ایجاد شده است تا حد امکان برطرف شود. 
یکی از سؤالاتی که به کرات توسط کاربران مطرح شده و گویا شبهه ای بزرگ برای آنان است در مورد علت فیلتر نشدن سایت این شرکت ها است. آن ها بارها و بارها پرسیده اند که اگر این شرکت ها فاقد مجوز هستند و فعالیت شان غیر قانونی است پس چرا سایت آن ها فیلتر نشده و جلوی فعالیت آن ها گرفته نمی شود؟
البته این سؤال کاملاً به جا و منطقی است و دلیل مطرح شدن آن عدم آگاهی کامل بازاریابان محترم از فرآیند فیلترینگ سایت ها است. در این جا توضیح مختصری در خصوص نهادهای مسئول فیلترینگ و فرآیند انجام آن توضیحاتی را ارائه می دهیم تا شبهات موجود در این زمینه برطرف شود، به امید آنکه هشدارهای داده شده در مورد منع فعالیت در شرکت های فاقد مجوز بازاریابی شبکه ای جدی گرفته شود و گامی در جهت سالم سازی فعالیت بازاریابی شبکه ای در کشور برداشته شود.
فیلترینگ یکی از موضوعات مربوط به قانون جرائم رایانه‌ای است و تشخیص فیلترینگ و مسدودسازی بر عهده کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه است.
نهادهای دخیل در فیلترینگ ایران گسترده بوده و ساختاری پیچیده دارند، از جمله نهادهای مهم می‌توان به شورای عالی فضای مجازی، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، ارتش سایبری جمهوری اسلامی ایران و پلیس فتا اشاره کرد.
هر یک از نهادهای نام برده به موجب وظیفه‌ی ذاتی خود، موارد مجرمانه‌ای را که کشف می کند و یا به آن ها گزارش می‌شود، برای این کارگروه گزارش می‌کند و کارگروه هم طبق نظر اکثریت اعضا، تصمیم به فیلتر یا مسدودسازی سایت مذکور می‌گیرد.
با توجه به توضیحات ارائه شده مشخص است که نهاد تشخیص دهنده برای فیلتر کردن سایت ها، مرکز صادر کننده مجوز برای شرکت های بازاریابی شبکه نیست. این تصمیم برعهده نهاد دیگری است و اتخاذ تصمیمات لازم برای آن زمان بر است؛ پس در نتیجه عدم فیلتر شدن یک سایت دلیلی بر قانونی بودن فعالیت آن نیست.
لازم است بازاریابان محترم قبل از هرگونه اقدام و تصمیم برای سرمایه گذاری، از نهادهای قانونی استعلامات لازم را به عمل بیاورند تا فعالیتی قانون مدار و بدون دغدغه را آغاز کنند.

 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/7025
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
 
تاريخ: بيستم فروردين 1396 ساعت 19:23
 
توضيحات: اگه منظورت تخفيفاته 😂😂😂 داداش داري اشتب ميزني
qqqq

سهیل
 
تاريخ: بيست و يکم فروردين 1396 ساعت 00:15
 
توضيحات: میشه اسم این شرکت هارو نام ببرید
qqqq

اهورا
 
تاريخ: بيست و يکم فروردين 1396 ساعت 14:40
 
توضيحات: قربان ایا inoti یا تخفیفات قانونی هستنند. چون انها معتقدند بازاریاب نیستن و بازار سازند
qqqq

مجتبیesl
 
تاريخ: بيست و پنجم فروردين 1396 ساعت 16:28
 
توضيحات: اگر نمیتونید فیلتر کنید چرا اطلاع رسانی درست نمی کنید تخفیفات به راحتی فعالیت میکنه سمینار برگزار میکنه و نبلیغ هم میکنه اگر قانونی هست پیشنهادشون خوبه من میخوام برم اگر قانونی نیست علنی اطلاع رسانی کنید
qqqq


سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی