تاريخ:نوزدهم فروردين 1391 ساعت 00:00
کد : 691

بازارهای بیلیون دلاری فروش مستقیم

بازارهای بیلیون دلاری فروش مستقیم
فدراسیون جهانی انجمن های فروش مستقیم اخیراً گزارش آماری خود را بعد از مقایسه با داده های سال 2010 منتشر کرده است. اگرچه مقایسه با داده های سال قبل نشان دهنده انواع تغییرات است، باید یادآور شد که بخشی از تغییرات گزارش شده در فاصله سال 2009 تا 2010 به دلیل تغییر در (سیستم) جمع آوری داده ها است.

فدراسیون جهانی انجمن های فروش مستقیم اخیراً گزارش آماری خود را بعد از مقایسه با داده های سال 2010 منتشر کرده است. اگرچه مقایسه با داده های سال قبل نشان دهنده انواع تغییرات مختلف است، باید یادآور شد که بخشی از تغییرات گزارش شده در فاصله سال 2009 تا 2010 بدلیل تغییر در (سیستم) جمع آوری داده ها است. (به مقاله فدراسیون جهانی فروش مستقیم در حال تلاش برای پیشرفت و بهبود سیستم گزارش دهی آماری مراجعه کنید.) اما در هر صورت موارد جالبی برای منعکس کردن میزان رشد در صنعت فروش مستقیم وجود دارد.


 

جودی جونز که به عنوان رییس کمیته های فرعی تحقیقات جهانی فدراسیون جهانی فروش مستقیم و کمیته تحقیقات صنعتی انجمن فروش مستقیم ایالات متحده و کمیته راهبردی مصرف و بازاریابی شرکت Amway کار می کند، آمارهای جهانی زیر را برای DSN تهیه کرده است.

در مجموع، با احتساب حجم میزان خرده فروشی، حجم فروش مستقیم جهانی بیش از 132 بیلیون دلار است که حدوداً توسط 78 میلیون نفر فروشنده مستقیم در گوشه کنار جهان بدست آمده است. آسیا پاسفیک با اختلاف بسیار، بزرگترین منطقه برای فروش مستقیم در سطح جهان است و در رتبه دوم، آمریکای شمالی قرار دارد. بر اساس این گزارش، آمریکای لاتین ، اروپا و آفریقا آخرین مناطقی هستند که در این گزارش به آنها اشاره شده است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که فروشندگان مستقیم در 21 کشور در جهان 90 درصد میزان فروش مستقیم جهانی را به خود اختصاص می دهند. هر یک از این کشورها از صنعت فروش مستقیم، سالانه بیش از 1 بیلیون دلار درآمد کسب می کنند.

 

 

نکات جالب توجه:

دو کشور جدید به جمع " بازارهای بیلیون دلاری" اضافه شدند: آفریقای جنوبی با 1/1 بیلیون دلار و پرو با 1/05 بیلیون دلار. مجموع بازارهایی که حجم فروش مستقیم آنها از یک میلیون دلار گذشته شده است، هم اکنون 21 کشور است.

♦  ایالات متحده و ژاپن که حجم فروششان تقریباً دو برابر هر کشور دیگری است، به پیشتازی خود ادامه می دهند.

صرف نظر از چین، برزیل نیز همچنان خود را در بین چهار بازار برتر نگه داشته است. اختلاف حجم فروش این کشور با هر یک از کشورهای منطقه آمریکای لاتین چند میلیون دلار است. اگرچه حجم فروش کشورهای امریکای لاتین به میزان اندکی افزایش یافته است و اخیراً در سال 2011 پرو نیز به جمع این کشورها اضافه شده است.

♦  چین همچنان به صعود خود ادامه می دهد. از 8 بیلیون دلار به 10/5 بیلیون دلارو سپس به 12/5 بیلیون دلار رسیده و  همچنان نیز به رشد خود  ادامه می دهد.

♦  کره جنوبی حجم فروش خود را تقریباً 2 بیلیون دلار افزایش داده است.

♦  مالزی در طول سال گذشته به طور پیوسته حجم فروش خود را از 1 بیلیون دلار به 2 بیلیون دلار افزایش داده است.

♦  بسیاری از کشورهای اروپایی توانسته اند حجم فروش خود را در حدود 3 بیلیون دلار نگه دارند.

 

با توجه به رویکرد فروشندگان مستقیم در برخورد با مشتریان خود در سطح جهان، 76 درصد از متد فروش شخص به شخص و 18 درصد از متد برگزاری گردهمایی استفاده می کنند.

 

در سطح منطقه ای:

♦  در آمریکای شمالی 64 درصد از سیستم فروش شخص به شخص و 28 درصد از طرح برگزاری گردهمایی استفاده می کنند.

در آمریکای لاتین 91 درصد از سیستم فروش شخص به شخص و 9 درصد از طرح برگزاری گردهمایی استفاده می کنند.

 

در بین مناطق مختلف جهان تفاوت قابل توجهی از نظر نسبت تعداد شرکت های فروش مستقیم یک مرحله ای و چند مرحله ای وجود دارد. در سطح جهانی، 57 درصد شرکت های فروش مستقیم چند مرحله ای و 40 درصد شرکت های فروش مستقیم یک مرحله ای هستند.

 

در سطح منطقه ای:

نسبت تعداد شرکت های چند مرحله ای از 20 درصد در آمریکای لاتین تا 93 درصد در آمریکای شمالی متغیر است.

نسبت تعداد شرکت های یک مرحله ای از 7 درصد در آمریکای شمالی تا 80 درصد در آمریکای لاتین متغیر است.


                                                                                                      

 

 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/691
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی