تاريخ:بيست و هشتم آذر 1395 ساعت 15:28
کد : 6186

عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای

عواقب تأخیر در پرداخت پورسانت شرکت های بازاریابی شبکه ای
یکی از حقوق بازاریابان که بر عهده شرکت های بازاریابی شبکه ای قرار دارد، پرداخت به موقع پورسانت توسط شرکت به آنان است. بر طبق مفاد آیین نامه مصوب و قرارداد مکتوب بازاریابان با شرکت، شرکت های دارای پروانه کسب موظف هستند، کمیسیون بازاریابان را به صورت ماهیانه پرداخت نمایند.
ایران هشدار- یکی از حقوق بازاریابان که بر عهده شرکت های بازاریابی شبکه ای قرار دارد، پرداخت به موقع پورسانت توسط شرکت به آنان است. بر طبق مفاد آیین نامه مصوب و قرارداد مکتوب بازاریابان با شرکت، شرکت های دارای پروانه کسب موظف هستند، کمیسیون بازاریابان را به صورت ماهیانه پرداخت نمایند.
اخیراً در گزارش های متعدد شاهد افزایش شکایات بازاریابان برخی از شرکت ها در مورد تأخیر واریز پورسانت های استحقاقی آن ها هستیم. با اینکه در قرارداد کتبی و حتی به استناد بخش نامه دبیرخانه کمیته نظارت، پرداخت پورسانت ها می بایست در کمتر از 10 روز در اول ماه انجام گیرد، اما برخی از شرکت ها بر تعهد خود پایبند نبوده و دلیل آن را مشکلات مالی اظهار می دارند، برخی دیگر نیز به منظور کاهش تعداد شکایات، پورسانت بازاریابان با درآمد پایین را در اولویت پرداخت قرار می دهند و پورسانت بازاریابان ارشد و یا در اصطلاح لیدرهایشان را که مبلغ چشم گیری است به روزهای آتی موکول می کنند. اقدام برخی از شرکت ها در عدم اجرای به موقع تعهدات منجر به افزایش شکایات بازاریابان شده است.
با توجه به اینکه پورسانت های پرداخت شده منبع اصلی درآمد بازاریابان بوده و یکی از مهم ترین حقوق بازاریابان است که برعهده شرکت ها قرار دارد، لازم است شرکت ها تمهیدات لازم را برای پرداخت به موقع آن فراهم آورند.
کمبود بودجه مالی توجیه مناسبی برای کوتاهی در احقاق حق بازاریابان نیست؛ چرا که شرکت ها می توانند با مدیریت حجم فروش شان بودجه مالی کافی را برای پرداخت آن فراهم آورند.
عدم پرداخت به موقع پورسانت توسط شرکت های بازاریابی شبکه ای مطابق با مقررات تخلف محسوب می شود و می تواند در صورت تکرار منجر به اخطار و یا تعلیق شرکت های متخلف شود.
گفتنی است اگر شرکت کالایی را به فروش می رساند، حقوق ایجاد شده از حیث فروش کالا را می بایست بلافاصله محاسبه و در موعد مقرر پرداخت نماید و حقوق ایجاد شده نباید در سایر امور شرکت ها هزینه شود تا با این بهانه حقوق بازاریابان ذینفع تضییع گردد.
اگر شرکت توان پرداخت پورسانت را ندارد پس چگونه می تواند سبد فروش خود را باز گذارد و از توان بازاریابان برای فروش محصولات خود استفاده نماید و در زمان اجرای تعهدات مشکلات مالی را دلیل بر تأخیر پرداخت اظهار نماید؟
در نهایت یکبار دیگر تأکید می گردد که اجرای کامل تعهدات مطابق با مفاد آیین نامه موضوع ماده 87 قانون نظام صنفی توسط شرکت های بازاریابی شبکه ای به عنوان تکلیف بر این شرکت ها مقرر شده است و عدم اجرای آن تبعات منفی در قالب تذکر، اخطار و تعلیق را برای شرکت های متخلف در پی خواهد داشت.
 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/6186
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی