تاريخ:بيست و دوم آذر 1395 ساعت 15:10
کد : 6145

باور داشتن؛ کلید موفقیت بازاریابان

باور داشتن؛ کلید موفقیت بازاریابان
دست یابی به هر چیزی نیازمند ایمان و باور به خود، بصیرت، کار سخت، قدرت تصمیم گیری و اختصاص زمان است. به یاد داشته باشید، همه چیز برای کسانی که باور دارند امکان پذیر است.
ایران هشدار- در کتاب The New Era Of Networkmarketing در نقل قولی از Gail Devers مطرح شده: رؤیاهایتان را زنده نگه دارید. یاد بگیرید، دست یابی به هر چیزی نیازمند ایمان و باور به خود، بصیرت، کار سخت، قدرت تصمیم گیری و اختصاص زمان است. به یاد داشته باشید، همه چیز برای کسانی که باور دارند امکان پذیر است.
Dave vass نویسنده کتاب می گوید: کلید موفقیت در بازاریابی شبکه ای در درون افراد است، نه در بیرون آن ها. بسیاری از افرادی که وارد این حرفه می شوند، از خودشان می پرسند چه رازهایی برای موفقیت در این حرفه وجود دارد؟ آیا نیاز به ابزارهای خاصی است؟ سیستم جادویی برای فروش وجود دارد؟ آیا راز موفقیت در داشتن بالاسری های قدرتمند است؟
ولی من به آن ها می گویم یک راز فقط وجود دارد و آن در یک کلمه خلاصه می شود؛ باورداشتن. باور و اعتقاد شما قدرتمند ترین عنصر در دست یابی شما به موفقیت است.
این باور به بخش های متعددی از قبیل باور به مدل بازاریابی شبکه ای، باور به فرصت بودن آن، باور به محصول، باور به خود و باور به افراد زیر مجموعه تقسیم می شود.
اگر می خواهید دلیل نتیجه نگرفتن خود را بدانید به دنبال عوامل بیرونی نباشید، با این کار فقط زمانتان را هدر می دهید؛ برای مثال با خود نگویید: اگر وب سایتی شبیه به این داشتم، اگر می توانستم مجموعه ای مانند آن داشته باشم، اگر فقط کالایی شبیه آن را داشتم، یا ابزارهایی همانند آن را داشتم. دلیل نتیجه نگرفتن تان فقط در درون شما نهفته است.

باورهایی که نقش کلیدی در رسیدن افراد به موفقیت دارند، عبارتند از:

1-باور به مدل بازاریابی شبکه ای
تا وقتی خودتان متقاعد نشوید که این مدل یکی از درخشان ترین مدل های کسب و کار در سطح دنیا است،
نمی توانید یک کسب و کار بازاریابی شبکه ای موفق را بوجود آورید. باید 100 درصد به این مدل اعتقاد داشته باشید و وقتی می خواهید در مورد آن با دیگران صحبت کنید به هیجان بیایید.
اکثر افراد موفق در بازاریابی شبکه ای با تمام وجودشان به این حرفه ایمان داند و معتقدند که با استفاده از آن قدرت ایجاد تغییر در زندگی شان را خواهند داشت. این افراد هیچ شکی در مورد مشروعیت و درخشندگی این حرفه نداند. اگر ذره ای شک داشته باشید، لحظات سختی را هنگام ثبت نام و آغاز کارتان خواهید داشت. بدون تعهد همه جانبه از سوی شما، تمامی تلاش هایتان برای رشد کسب و کارتان بیهوده خواهد بود.
برخی از افراد می گویند، زمانی به کارآیی مدل بازاریابی شبکه ای اعتقاد پیدا خواهند کرد که بتوانند نتایج آن را ببینند؛ این افراد درک نمی کنند تا زمانی که به کار اعتقاد نداشته باشند، نمی توانند به نتیجه برسند.
2-باور به فرصت بودن این حرفه
آیا شما باور دارید که با پیشنهاد این حرفه به شما، یک فرصت در اختیارتان قرار گرفته است؟ آیا باور دارید که این فرصت یکی از بهترین فرصت های موجود در بازار است؟ آیا به انجام فروش در ماه های بعدی نیز فکر می کنید؟ میزان اعتقاد و باور شما به این حرفه به زیر مجموعه شما نیز منتقل خواهد شد. اگر شما به کسب و کارتان با تمام وجود اعتقاد و باور داشته باشید، دیگران هم خواهند داشت. این اعتقاد شما است که مسیر را هموار می کند و باور داشتن را برای اعضای زیر مجموعه تان آسان تر می کند.
در این حرفه نمی توانید به باور حامیانتان تکیه کنید؛ بلکه باید باور و اعتقاد خودتان را داشته باشید، به همین ترتیب اعضای زیر مجموعه شما هم نمی توانند به باور شما تکیه کنند و مجبورند که به عنوان افرادی معتقد وارد این حرفه شوند.
من افرادی که سطوح باورشان با من متفاوت است را وارد تیم خود نمی کنم. اگر افرادی در تیم من باشند که سطوح اعتقادی و باورشان بالاتر از من باشد حتماً باورهای خودم در مورد کسب و کار را مورد آزمایش قرار می دهم.
3-باور داشتن به محصولات
برخی از افراد می گویند در این حرفه مهم نیست که چه چیزی را می فروشید؛ چرا که شما در حال فروش یک فرصت کاری و تجاری هستید. من با این موضوع مخالفم. بدون یک محصول برجسته، بازاریابی چند سطحی چیزی جز یک طرح پونزی نیست؛ طرحی هرمی با پایه های لرزان.
شما باید محصولی را پیدا کنید که به آن علاقه داشته باشید و در مورد آن احساس مالکیت کنید؛ یعنی چیزی که آن را باور داشته باشید و صادقانه مصرفش را به دیگران توصیه کنید. وقتی به محصول یا خدمت تان علاقه داشته باشید، در تمامی معاملات تان موفق خواهید بود.
4-اعتقاد به خود داشتن
شما باید مقصد مشخصی در ذهن تان داشته باشید؛ یعنی تصویر ذهنی از جایی که می خواهید به آن برسید. برای مثال می خواهید 50 هزار دلار در ماه درآمد داشته باشید، این فقط یک آرزو یا خواسته نیست. باید باور قاطع داشته باشید که به این هدف دست پیدا می کنید و رسیدن به آن تنها موضوع مهم برای شما است.
شک همانند سرطان است، کم کم شما را تجزیه می کند تا به سقوط نزدیک شوید. شک و تردید، روحیه کارآفرینی را در بازاریابان مصصم و از همه جا بی خبر از بین می برد.
من در دوران دبیرستانم بسکتبال بازی می کردم. می دانید چه چیزی بهترین بازیکنان را از بازیکنان سطح متوسط جدا می کند؟ باور آن ها به موفقیت. رتبه ای که بهترین بازیکنان گرفته اند فقط به علت سطح مهارتی شان نیست؛ بلکه بخاطر اعتقاد به این است که آن ها می دانند در هر اتفاق  نقش مهمی دارند. 
من یکی از بهترین بازیکنان در تیم بودم. دلیل آن ساده است؛ چرا که من به خودم اعتقاد داشتم و تمرین زیادی را برای آن انجام دادم. من همیشه یقین دارم که می توانم توپ را گل کنم. در واقع اگر به هر دلیلی موفق نمی شدم، پرتاب های بیشتری می کردم چون اعتقاد داشتم من می توانم موفق شوم.
شما احتمالاً در محیطی بزرگ شدید که هر گونه اعتماد به خودتان را در شما سرکوب کرده اند. شما شاید بارها از والدین یا معلمتان شنیده باشید، تو نمی توانی انجام دهی. اما من می گویم شما می توانید تنها اگر به خودتان باور داشته باشید.
حقیقت در توانمند سازی است. شما می توانید هر چیزی را که به آن اعتقاد دارید انجام دهید. فقط اعتقادات شما است که برای شما محدودیت ایجاد کرده است.
هنری فورد این مطلب را با بیان این جمله بهتر بیان کرده است. او می گوید: اگر شما فکر می کنید، می توانید؛ پس حق با شماست و اگر فکر می کنید، نمی توانید باز هم حق با شماست. باور داشته باشید که می توانید.
5-اعتقاد داشتن به دیگران(اعضای زیرمجموعه تان).
آیا شما مایل به عضو کردن افرادی هستید که فکر می کنید شایستگی انجام کار بازاریابی را ندارند؟ البته که نه! شما نیاز دارید به کارآ بودن و شایستگی افرادی که به عضویت گرفته اید باور داشته باشید. اگر اعتقاد به توانایی افراد مجموعه تان نداشته باشید، آن ها نمی توانند کسب و کار موفقی بسازند.
من در اوایل شروع کارم برای این موضوع تلاش زیادی کردم و بر روی نتایج من نیز تأثیر گذاشت. وقتی افراد بابت دلایلی که نمی توانند همکاری کنند، توضیح می دهند، من آن ها را باور می کنم. خیلی می شنوم که افراد می گویند: پول کافی ندارم، به اندازه کافی در این کار خوب نیستم، زمانش را ندارم، نمی توانم کسی را برای عضویت معرفی کنم و هزاران دلیل دیگر.
من واقعاً آن ها را باور می کنم و به آن ها می گویم: شما حق دارید و نمی توانید این کسب و کار را انجام دهید. شما نباید ثبت نام کنید؛ چرا که این کسب و کار برای شما مناسب نیست.
برخی مواقع زمان هایی پیش آمده که من زمانم را برای رشد تیمی هدر داده ام که به اعتقادات خود من نیز ضربه وارد کرده است.
صحبت در مورد ناتوان بودن است. من فهمیدم قدرت حقیقی زمانی به وجود می آید که شما یاد بگیرید دیگران را باور داشته باشید؛ یعنی زمانی که با چشمانتان به آن ها نگاه می کنید و حقیقتاً باور دارید که آن ها می توانند و موفق می شوند. با این اعتقاد، شگفت زده می شوید وقتی ببینید چه تعداد افرادی را می توانید ثبت نام کنید.
باور درونی یکی از بزرگترین اسرار تعلیم داده نشده در بازاریابی شبکه ای است و این با خود شما آغاز می شود؛ یعنی با اعتقاد داشتن به خودتان.




 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/6145
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی