تاريخ:بيست و سوم آبان 1395 ساعت 14:30
کد : 5909

چرایی بالا بودن قیمت کالاهای عرضه شده در بازاریابی شبکه ای

چرایی بالا بودن قیمت کالاهای عرضه شده در بازاریابی شبکه ای
یکی از سؤالاتی که به کرات توسط بازاریابان و مصرف کنندگان محصولات شرکت های بازاریابی شبکه ای مطرح می شود در مورد علت بالا بودن قیمت برخی از محصولات عرضه شده توسط این شرکت ها است.
ایران هشدار- یکی از سؤالاتی که به کرات توسط بازاریابان و مصرف کنندگان محصولات شرکت های بازاریابی شبکه ای مطرح می شود در مورد علت بالا بودن قیمت برخی از محصولات عرضه شده توسط این شرکت ها است. آن ها مایلند بدانند چرا این محصولات نه تنها قیمت یکسان با محصولات مشابه در بازار ندارد؛ بلکه با قیمتی بالاتر عرضه می شود.
در مقابل این سؤال پاسخی که لیدرها و افراد بالا دستی در مقام دفاع از شرکت می دهند این است که قیمت تمامی کالاهای مورد عرضه در شرکت های بازاریابی شبکه ای به تأیید مرکز امور اصناف و بازرگانان(دبیرخانه کمیته نظارت) رسیده است و بعد از تأیید این مرکز اجازه فروش پیدا کرده است، اما واقعیت این گونه نیست و این پاسخ به دور از واقعیت است؛ چرا که متولی اصلی تعیین قیمت و نظارت بر قیمت این محصولات دبیرخانه کمیته نظارت نیست. این مرکز مطابق با بخش نامه های ابلاغی به شرکت های بازاریابی شبکه ای مبادرت به دریافت مجوزها و مدارک مربوط به کالای درخواستی شرکت ها می نماید.
همچنین در آیین نامه موضوع ماده 87 قانون نظام صنفی که مبنای فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای است، رعایت نرخ قیمت گذاری کالا برای شرکت های مذکور الزام شده است.
اما اگر بازاریابان و یا مصرف کنندگان محصولات این شرکت ها، از قیمت و یا کیفیت نامناسب محصولات مورد عرضه ناراضی بوده و شکایت دارند می بایست ادعای خود در مورد گرانفروشی این شرکت ها را به همراه ارائه مستندات از طریق سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و یا تعزیرات حکومتی پیگیری نمایند. در صورت تأیید و صدور حکم از مراجع یاد شده، قطعاً موضوع در کمیته نظارت بر فعالیت بازاریابی شبکه ای مطرح و با شرکت های متخلف مطابق با ضوابط و مقررات برخورد صورت خواهد گرفت.
 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/5909
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
مرتضی
 
تاريخ: بيست و سوم آبان 1395 ساعت 17:41
 
توضيحات: همین مراحل اعتراض خودش مراحل زیادی داره . چرا کارمند تعزیرات که وظیفه ی بازرسی هم داره ، به انبار و یا سایت شرکت ها مراجع نمیکنه تا قیمت ها رو مقایسه کنه ؟ لیدر ها با یک حرف که : بزودی اجناس با این قیمت برای شما رایگان میافتد صدای بازاریاب را میبندند
qqqq

a
 
تاريخ: بيست و سوم آبان 1395 ساعت 20:03
 
توضيحات: با سلام خدمت شما دقیقا این افراد ادعا دارن ک چون عرضه مستقیم هست قیمت ها پایین است ولی وقتی وارد شرکت ها میشی متوجه میشی ک قیمت های خییییلی بالایی دارن محصولات و همین محصولاتو تو خیلی از سایت خارجی میشه پیدا کردکه با در نظر گرفتن هزینه هاش خیلی کمتر از این چیزی که شرکت های ب ظاهر خوش نگرش میفروشن هست و شاهد این بودیم ک بعضی شرکتها محصولاتشونو با ۵٠ کمتر بفروش میروسنن بعداز مدتی گران فروشی ک بازم قیمتش سرسام آور هستش ....بنظر من این شرکتها نه تنها سود ب کشورمون نمیرسونه بلکه خروج ارز هم داریم و ضرره همش و همچنین واسه افرادی ک کف مجموعن ...در تعجبم دولتی ک انقد دقیق نظارت داره ب همه چی چرا جلوی اینهارو نمیگیره ...و که ب جای اینکه بیان محصول خارجی گرون قیمت رو بدن ،محصول ایرانی ب قیمت پایین و از همه نوع محصول باشه نه فقط خاص ....ممنونم بابت متن بجا تون
qqqq

H.f
 
تاريخ: بيست و پنجم آبان 1395 ساعت 12:51
 
توضيحات: الان مثلا آسیب شناسی کردین خب این رو ک ما خودمون میدونی الان این موضوع باید مشخص بشه چرا کسی ک قانون گذاری میکنه پیگیر این مسئله نیست وقتی متولی مشخص میشه باید کیفیت و قیمت هم بررسی بشه نه اینکه چهار خط در موردش نوشت ک نتیجه ای رو هم بدنبال نداره
qqqq


سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی