تاريخ:پانزدهم آبان 1395 ساعت 16:18
کد : 5824

لیدر پرستی سیاست شرکت های کم توان در فعالیت بازاریابی شبکه ای

لیدر پرستی سیاست شرکت های کم توان در فعالیت بازاریابی شبکه ای
همان طور که در مباحث قبل بیان کردیم لیدرهای ارشد افرادی هستند که هدایت افراد زیادی را در زیرمجموعه شان برعهده دارند.
ایران هشدار- در مطالب قبلی از نقش مؤثر لیدرها در آموزش و حمایت زیرمجموعه جهت فروش واقعی محصولات مباحثی را مطرح کردیم؛ همچنین بحث لیدر محوری و تبعیت مطلق از بالاسری ها را مورد نکوهش قرار دادیم. در این مبحث قصد داریم نقش لیدرهای ارشد را در تعیین خطی مشی ها و سیاست گذاری شرکت ها مورد بررسی و نقد قرار دهیم.
همان طور که در مباحث قبل بیان کردیم لیدرهای ارشد افرادی هستند که هدایت افراد زیادی را در زیرمجموعه شان برعهده دارند، این افراد جزء افراد فعال در شرکت ها محسوب شده به گونه ای که شرکت به منظور حسن اجرای سیاست داخلی و افزایش بازدهی شان جلسات هماهنگی را در مورد نوع محصولات عرضه شده، بررسی نقاط ضعف و قوت طرح درآمدی، پیگیری درخواست های بازاریابان و .... با آن ها برگزار می نمایند.
این موضوع روشی مناسب برای پیشبرد رسالت شرکت ها است؛ چرا که لیدرها در تماس مستقیم با بازاریابان شرکت ها قرار داشته و از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست های آنان قرار دارند؛ اما در کنار مزیت های این همکاری، مشکلاتی نیز بر آن مترتب است.
در برخی موارد مشاهده شده بعضی از شرکت ها علی الخصوص شرکت های تازه تأسیس و شرکت هایی که از نظر اقتصادی توان رقابت با شرکت های بزرگ در عرضه محصولات و امکانات را ندارند؛ مسئولین شرکت، مجری درخواست لیدرهای ارشدی می شوند که یا از سایر شرکت ها آمده اند و یا تأمین کننده(واسطه) برخی از محصولات هستند که به هیچ وجه از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با محصولات مصرفی موجود در بازار نیست. لازم به ذکر است حتی برخی از این لیدرها از سران سابق شرکت کوئست بوده و دارای سابقه کیفری هستند.
امروزه این مسئله به معضلی در بازاریابی شبکه ای تبدیل شده است و این سؤال مطرح است چرا مسئولین رده بالای شرکت ها اختیارات وسیعی را به لیدرهای ارشد داده و تابع بی چون و چرای درخواست های این افراد می شوند؟
پاسخ به این سؤال روشن است. متأسفانه شرکت هایی که اختیارات وسیعی را چه از لحاظ آموزشی و چه از لحاظ تأمین کالا به لیدرهای ارشدشان می دهند به دنبال کسب منفعت در کوتاه مدت و افزایش درآمد ناشی از عضوگیری در طرح درآمدی شرکت هستند.
تجربه نشان داده است این نگرش در طولانی مدت محکوم به شکست خواهد بود؛ چرا که بازاریابانی که به دنبال فعالیت قانون محور، فروش محصول مصرفی و آموزش مجموعه ای هستند از این شرکت دلسرد شده یا وارد شرکت نمی شوند و یا بعد از مدت کوتاهی از شرکت خارج می شوند.
اجرای سیاست های شرکت توسط بازاریابان و لیدرها امری کاملاً طبیعی است و پیشنهاد می شود مسئولین شرکت های بازاریابی شبکه ای با افزایش اطلاعات خود و یا استفاده از کارشناسان مشاور که تسلط کامل بر کسب و کار بازاریابی دارند نسبت به سیاست گذاری در شرکت اقدام نمایند و تابع بی چون و چرای نظرات برخی از لیدرهای ذینفع در شرکت خود نباشند.

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/5824
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی