تاريخ:دهم آبان 1395 ساعت 11:27
کد : 5786

جذب مجموعه در شرکت های بازاریابی به چه بهایی!!!

جذب مجموعه در شرکت های بازاریابی به چه بهایی!!!
یکی از موضوعاتی که در همه کسب و کارها مطرح است، مسئله رقابت است. رقابت از دغدغه تمامی صاحبان کسب و کارها است
ایران هشدار- یکی از موضوعاتی که در همه کسب و کارها مطرح است، مسئله رقابت است. رقابت از دغدغه تمامی صاحبان کسب و کارها است که البته به شکل صحیح آن می تواند باعث شکوفایی آن کسب و کار شود، اما به شکل غلط آن لطمه زننده بر پیکره کسب و کار است. یکی از اشکال غلط رقابت که این روزها در کسب و کار بازاریابی شبکه ای رونق گرفته است شیفت زدن اعضای سایر گروه ها و شرکت ها است.
در مقررات بازاریابی شبکه ای در ایران محدودیت قانونی برای جابه جایی بازاریابان در داخل گروه های شرکت و از یک شرکت به شرکت دیگر وجود ندارد، اما اغوای بازاریابان دیگر گروه ها با وارد آوردن تهمت و بدبینی به گروه و شرکتی که در آن فعال هستند، امری غیراخلاقی محسوب شده و وجهه مناسبی ندارد.
در استانداردهای اخلاقی تمامی کشورهای مطرح در زمینه فعالیت بازاریابی شبکه ای شیفت زدن را به عنوان امری غیراخلاقی معرفی کرده اند و به بازاریابان توصیه کرده اند اصول رقابت سالم در فعالیت شان را مورد توجه قرار دهند.
اما در بحث جا به جایی ها به غیر از وجه اغواگری که بعد منفی آن است برخی مواقع ممکن است بازاریابان از آموزش، حمایت و پیگیری مجموعه بالاسری خودشان رضایت نداشته باشند و تمایل به تغییر جایگاهشان در همان شرکت را داشته باشند.
در این مورد لازم است توضیحاتی برای افزایش آگاهی بازاریابان ارایه گردد.
در حال حاضر بازاریابانی که به دلیل عدم رضایت از عملکرد مجموعه بالاسری شان خواستار تغییر جایگاهشان هستند می بایست درخواست شان را از طریق شعبه مرکزی شرکت پیگیری نمایند و در صورت تأیید شرکت این جابه جایی برای آنان صورت پذیرد و شرکت ها نیز لازم است به منظور پیشگیری ازسوءاستفاده از جایگاه بازاریابان حتماً رضایت کتبی مبنی بر رضایت بازاریاب در این جا به جایی را دریافت کنند.
 مسئله دیگری که در زمینه این جابه جایی وجود دارد نارضایتی برخی از لیدرها از خارج شدن زیر مجموعه شان است؛ بسیاری از لیدرها خواستار ممانعت شرکت از انجام این جابه جایی هستند و حتی برخی از آن ها در ارتباط با این موضوع شرکت خود را تحت فشار قرار می دهند، اما آن ها باید بدانند خروج یا تغییر زیر مجموعه یکی از حقوق بازاریابان بوده و بلامانع است. اگر بازاریابان یک مجموعه تمایل به خروج یا جا به جایی دارند، لیدر مجموعه می بایست علت را در میزان حمایت و آموزشی که ارائه می دهد، جستجو کنند. تمرکز بیشتر و صرف زمان در حمایت و آموزش زیر مجموعه از عوامل حفظ رضایت بازاریابان است.
اگر علت جا به جایی فقدان حمایت و آموزش نباشد و دخالت سایر گروه های رقیب در انتقال زیر مجموعه مطرح باشد، لازم است شرکت ها وارد عمل شوند. درست است که در زمینه شیفت زدن تاکنون بخشنامه قانونی توسط کمیته، مصوب و به شرکت های بازاریابی شبکه ای ابلاغ نشده است، اما با توجه به غیر اخلاقی بودن شیفت با استفاده از تطمیع بازاریابان (وعده اعطاء خودروهای گران قیمت و پورسانت ها و درآمدهای غیرواقعی) شرکت می بایست به کنترل و رصد زیر مجموعه های درخواست دهنده بپردازند و درصورت احراز این موضوع که درخواست جابه جایی در داخل شرکت ناشی از اغواگری سایر لیدرهای شرکت است، می بایست از این جابه جایی ممانعت کرده و موضوع را از طریق سر لیدرهای شرکت پیگیری نمایند. 
موضوع جابه جایی و شیفت زدن بازاریابان، بحثی حاشیه ای و تنش زا در شرکت های بازاریابی شبکه ای است و بهتر است شرکت ها در این حوزه با دقت بیشتری عمل کنند.
علت حاشیه ای قلمداد شدن این موضوع تمرکز بر مجموعه سازی صرف بدون توجه به مباحث خرده فروشی کالا و آموزش و حمایت بالاسری است.
گفتنی است یکی از  اهداف اصلی در بازاریابی شبکه ای خرده فروشی کالا و کسب درآمد از طریق فروش شخصی و گروهی است. اقدام لیدرها در اغوای سایر بازاریابان و انتقال آنان به زیر مجموعه خودشان امری ناپسند تلقی می گردد.
 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/5786
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
سيد مرتضي مرتضوي
 
تاريخ: دهم آبان 1395 ساعت 18:38
 
توضيحات: درود بر شما به نظر من اگر حمايت كامل ليدر از مجموعه صورت گيرد باز هم مجموعه حق دارد شركت مناسب تر و شرايط بهتر را انتخاب كند،بنابراين نظر تا مجموعه از ديگر شركتهايي كه فعاليت دارند آگاهي نداشته باشند،نميتوانند مقايسه كنند شركت فعلي خود را با ديگر شركتها،پس به نظر من مانعي ندارد كه به ديگر مجموعه ها شرايط ديگر شركتها توضيح داده شود،چون هر بازاريابي حق دارد در شرايط بهتر و با مزاياي بهتر كار كند. پيروز باشيد
qqqq


سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی