تاريخ:اول آبان 1395 ساعت 15:35
کد : 5702

باید ها و نبایدهای برگزاری همایش بازاریابی شبکه ای

باید ها و نبایدهای برگزاری همایش بازاریابی شبکه ای
یکی از ابزارهای آموزشی شرکت ها جهت تفهیم مبانی آموزشی به بازاریابان به صورت سراسری و در یک زمان واحد، برگزاری همایش های بازاریابی شبکه ای با موضوعات متفاوت آموزشی در ارتباط با محصول، روش های فروش، تجربه افراد موفق، معرفی کتب آموزشی تخصصی و... است.
ایران هشدار- یکی از ابزارهای آموزشی شرکت ها جهت تفهیم مبانی آموزشی به بازاریابان به صورت سراسری و در یک زمان واحد، برگزاری همایش های بازاریابی شبکه ای با موضوعات متفاوت آموزشی در ارتباط با محصول، روش های فروش، تجربه افراد موفق، معرفی کتب آموزشی تخصصی و... است.
همایش ها بهترین ابزار برای یکسان سازی آموزش بازاریابان و انتقال رسالت شرکت به صورت مستقیم به بازاریابان است؛ چرا که ممکن است همه بازاریابان فرصت برقراری ارتباط مستقیم با شرکت را نداشته باشند و در این زمینه کوتاهی انجام دهند.
در بحث همایش دو مسئله مهم مطرح است:1-کسب مجوز برگزاری همایش، 2-مباحث مطرح شده در همایش ها.
در مورد مبحث اول لازم به ذکر است نهاد صادر کننده مجوز برای برگزاری این همایش ها مطابق بخش نامه شماره 152790/60، دبیر خانه کمیته نظارت بر فعالیت بازاریابی شبکه ای است و شرکت ها می بایست حداقل 7 روز کاری پیش از برگزاری همایش فرم تقاضا را مطابق الگو به صورت اینترنتی به آدرس این دبیرخانه ارسال نمایند. بدیهی است پس از وصول مدارک توسط دبیرخانه و کامل بودن آن معرفی نامه ظرف مدت یک روز کاری جهت هماهنگی با پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا صادر و رونوشت آن به شماره دورنگار و یا نشانی پست الکترونیکی شرکت جهت برگزاری همایش ارسال می گردد. همچنین پس از برگزاری همایش شرکت ها ملزم به ارائه محتویات همایش در قالب لوح فشرده به این دبیرخانه هستند. در صورت برگزاری بدون کسب مجوز از دبیرخانه، مطابق مقررات با شرکت برخورد خواهد شد.
نکته دوم قابل طرح در مورد مباحث مطرح شده در این همایش ها و نحوه برگزاری آن است. همان طور که در مقدمه ذکر کردیم همایش ها ابزار یکسان سازی آموزش شرکت ها برای بازاریابان است. اما با نگاه به برخی از همایش های برگزار شده توسط شرکت ها می بینیم، مباحث اصلی مطرح شده در آن ها مطالب انگیزشی صرف بدون توجه به جامعه مخاطب، بزرگ نمایی درآمدی و ادعای کسب درآمد تحت هر شرایطی است؛ همچنین این همایش ها محلی برای برگزاری جشن های شادی و ساگرد تأسیس شرکت با اهدافی غیر از آموزش توسط برخی از شرکت ها، برگزاری ضیافت نهار و شام با موضوعی خارج از فعالیت بازاریابی شبکه ای است.
شاید این موارد غیرقانونی و خارج از عرف نباشد اما با توجه به هدفی که برای برگزاری همایش ها تعریف شده است، برگزاری همایش با این شکل بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و منجر به اتلاف هزینه و وقت حضار شرکت کننده در آن خواهد شد. از سوی دیگر چنین اقداماتی منجر به مطرح شدن شبهه هرمی بودن فعالیت این شرکت ها خواهد گردید؛ چرا که در شرکت های هرمی نیز به همین شکل برگزاری همایش تبلیغاتی جهت اغوای افراد مرسوم بوده است.
بهتر است مسئولین شرکت ها با دید وسیع تر و نظارت دقیق تری در این حوزه عمل نمایند تا علاوه بر اهداف تعیین شده در برگزاری این همایش ها، دید منفی را که ممکن است در مورد فعالیت سالم بازاریابی شبکه ای ایجاد شود، خنثی کرده و تأثیرات سازنده برگزاری هدفمند این همایش ها را شاهد باشیم.
 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/5702
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی