تاريخ:سی ام فروردين 1395 ساعت 12:21
کد : 4524

وظایف قانونی شرکت ها در مورد محصولات

وظایف قانونی شرکت ها در مورد محصولات
محصولات  یکی از ارکان اساسی شرکت های بازاریابی شبکه ای است که قانون گذاران توجه ویژه ای به آن داشته اند و برای تأمین حقوق بازاریابان و مصرف کنندگان در دستورالعمل های مصوبشان بخش هایی را به این موضوع اختصاص داده اند و شرکت ها را ملزم به رعایت آن نموده اند.
ایران هشدار-محصولات  یکی از ارکان اساسی شرکت های بازاریابی شبکه ای است که قانون گذاران توجه ویژه ای به آن داشته اند و برای تأمین حقوق بازاریابان و مصرف کنندگان در دستورالعمل های مصوبشان بخش هایی را به این موضوع اختصاص داده اند و شرکت ها را ملزم به رعایت آن نموده اند.
در ماده 9 آیین نامه اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی، شرکت ها ملزم شده اند محصولات را مطابق فهرست ارائه شده به مرکز اصناف و بازگانان ایران و با رعایت ضوابط نرخ گذاری به فروش برسانند؛ همچنین بر طبق مفاد ماده 65 قانون نظام صنفی کشور شرکت های بازاریابی شبکه ای موظف به الصاق برچسب قیمت بر روی تمامی کالاهای مورد عرضه (اعم از داخلی و خارجی) می باشند، این وظیفه تعیین شده بر شفافیت عملکرد بازاریابان تأثیر گذار می باشد.
با نگاهی به قوانین سایر کشور ها برخی نکات ضروری دیگر نیز به چشم می خورد که رعایت آن ها می تواند به حفظ حقوق فعالان در این عرصه کمک نماید. برخی از این نکات مهم اشاره شده به شرح زیر می باشد:
1.شرکت های دارای مجوز می بایست اطلاعات مربوط به قیمت، درجه کیفیت، ساخت، ارزش واقعی، کارایی محصول و تعداد موجود در انبار را به صورت درست و دقیق ارائه کنند و سفارش مشتری نیز در زمان مقرر به دست او رسانده شود.
2.شرکت ها نباید به صورت مستقیم و غیر مستقیم محصولات، خدمات و رویکردهای تجاری سایر شرکت های دارای مجوز را بد جلوه دهند و مقایسه های غیر واقع بینانه و گمراه کننده انجام دهند.
3.متن های تبلیغاتی در مورد محصولات نباید حاوی توضیحات، عکس ها یا مطالبی باشد که نادرست، فریبنده و گمراه کننده است.
4.توزیع کنندگان باید اطلاعات دقیق و روشنی درباره قیمت، شرایط پرداخت، چگونگی لغو سفارش و مدت زمانی که در طی آن خریدار می تواند سفارش خود را لغو کند، شرایط بازگرداندن کالا، گارانتی، خدمات پس از فروش و شرایط تحویل را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. توزیع کنندگان موظف به پاسخگویی به سؤالات مصرف کنندگان به صورت روشن و دقیق هستند؛ توزیع کنندگان فقط می توانند در مورد کالاهایی که شرکت تأیید کرده است صحبت کنند و ادعاهای خود را مطرح نمایند.
 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/4524
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی