تاريخ:چهارم اسفند 1400 ساعت 08:16
کد : 42266

مسئولیت های مدیران شعب شرکت بازاریابی شبکه ای

مسئولیت های مدیران شعب شرکت بازاریابی شبکه ای
مسئول شعبه به عنوان کارمندی تعریف می شود که مسئولیت یک شعبه و مسئولیت هماهنگ سازی فعالیت های شعبه با دفتر مرکزی شرکت را بر عهده دارد.

به گزارش ایران هشدار به نقل از سایت اطلاع رسانی فروش مستقیم؛ مسئول شعبه، مسئول یک واحد یا یک بخش شرکت بازاریابی شبکه ای(مجاز) است.

طبق تعریف، به شخصی اطلاق می شود که دفتر یک شرکت را مدیریت می کند. مدیر شعبه یک مدیر اجرایی است که مسئول نظارت بر آموزش، رعایت ضوابط و حفظ بازاریابان است.

مسئول شعبه کیست؟

تعریف: مسئول شعبه به عنوان کارمندی تعریف می شود که مسئولیت یک شعبه و مسئولیت هماهنگ سازی فعالیت های شعبه با دفتر مرکزی شرکت را بر عهده دارد.

این مسئولین قدرت نظارت بر تمام فعالیت های مورد نیاز جهت عملکرد صحیح یک شعبه را دارند. مانند ترتیب دادن قرار ملاقات یا اخراج اعضای متخلف از محل شعبه و حل مشکل و مدیریت چالش های محیطی. 


شرح شغل مسئول شعبه

عنوان شغلی مسئول شعبه خیلی بیشتر از چیزی است که به نظر می رسد. برای اطمینان از موفقیت اعضای حاضر در شعبه، آنها باید چندین وظیفه را اغلب به طور هم زمان انجام دهند.

مدیران شعب بر تمامی فعالیت ها و اقدامات شعبه نظارت می کنند تا رضایت بازاریابان را تضمین کنند. آنها باید با در نظر گرفتن اهداف شرکت:


•    یک استراتژی طراحی کنند،

•    منابع موجود را برای بهینه سازی نتایج سازماندهی کنند،

•    با اعضای توانمند در محیط شعبه تعامل داشته و شرایط محیطی سالم و مستعد رشد و آموزش را فراهم کنند.

•    مشکلات و سوالات  بازاریابان را تا حد امکان برطرف و در صورت امکان موارد را به دفتر مرکزی جهت حل مشکلات منعکس کنند.

•    در نهایت، آنها باید نحوه آموزش طرح سوددهی را با طرح مصوب مقایسه کنند و از اجرای صحیح مقررات اطمینان حاصل کنند.

 
مهارت ها:

معمولاً از مسئول شعبه انتظار می رود که آگاهی لازم و کافی برخوردار باشد، از جمله :

•    اطلاع و آگاهی کامل به مقررات آیین نامه و ضوابط شعب. 

•    اطلاع و آگاهی کامل از مقررات داخلی و منشور اخلاقی شرکت.

•    اطلاع و آگاهی از وظایف و تعهدات شرکت و بازاریابان.

•    مدیریت افراد.

•    توجه به جزئیات.

•    یک مدیر شعبه باید مهارت های شبکه ای کامل در اداره شعبه و برنامه ریزی آموزشی برای اعضا داشته باشد و با کنترل مستمر مانع از وقوع تخلفات در محیط شعبه شود.

 
مسئول شعبه چه کاری انجام می دهد؟

شرکت های بزرگ، شعب مختلفی را در مکان های مختلف دارند. که به طور جداگانه مسئولیت مدیریت، هماهنگی برگزاری جلسات و نظارت بر عملکرد بازاریابان را برعهده مسئولین داخلی شعب شرکت قرارداده اند.

مسئول شعبه مسئول مدیریت اعضا، هدایت آموزش بازاریابان، پاسخ به سوالات و مشکلات بازاریابان، حصول اطمینان از برآورده شدن اهداف شرکت و حفظ استانداردهای اخلاقی بالا در مدیریت است. 

مسئولین شعب می بایست در ساعات متعارف اداری با حفظ شئونات اخلاقی شعبه را فعال نگه دارند. و از ورود افراد متفرقه (غیربازاریاب) که کارت شناسایی ندارند، ممانعت کنند. 

مسئولین شعب می بایست با اشراف بر مقررات، هماهنگی های لازم و راهنمایی جهت بازپس گیری کالا را به متقاضیان انجام دهند. آنها با نظارت دقیق و مستمر باید مانع از اغواگری ها در آموزش و بزرگ نمایی در خصوص محصول و درآمد شوند و تخلفات را جهت برخورد شرکت منعکس نمایند. داشتن تابلوی اعلانات و نشر آخرین ضوابط و مقررات بازاریابی شبکه ای به منظور ارتقاء سطح آگاهی اعضا از نکات مثبتی است که مسئولین می بایست آن را درنظر داشته و اقدام به نصب اینفوگراف های آموزشی نمایند.
 
به یاد داشته باشیم مسئولین شعب درواقع جز پرسنل شرکت محسوب می شوند و از شرکت حقوق می گیرند. بر این مبنا می بایست حافظ منافع شرکت در اجرای درست مقررات مصوب و طرح سوددهی باشند و مانع از ایجاد چالش یا اجرای متون آموزشی نادرست باشند. همچنین هزینه های جاری شعب نیز برعهده شرکت های بازاریابی شبکه ای خواهد بود و مسئولین شعب نه تنها به عنوان بازاریاب در شرکت فعالیتی ندارند؛ تعهدی هم به پرداخت شخصی هزینه ها نخواهند داشت.

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/42266
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی