تاريخ:اول خرداد 1400 ساعت 14:43
کد : 42017

طرح بازپرداخت شرکت را قبل از ورودتان بررسی کنید

طرح بازپرداخت شرکت را قبل از ورودتان بررسی کنید
یکی از مواردی که بازاریابان قبل از پیوستن به شرکت های بازاریابی شبکه ای باید به دقت مورد بررسی قرار دهند و چشم خودشان را بر روی آن نبندند، طرح بازپرداخت شرکت است. معمولاً بازاریابان آن چنان در مورد مزیت های این کسب و کار و تبلیغات درآمدی که در مورد آن شده است، هیجان زده اند که بررسی طرح بازپرداخت را به کلی از یاد می برند.

به گزارش ایران هشدار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فروش مستقیم، یکی از مواردی که بازاریابان قبل از پیوستن به شرکت های بازاریابی شبکه ای باید به دقت مورد بررسی قرار دهند و چشم خودشان را بر روی آن نبندند، طرح بازپرداخت شرکت است. معمولاً بازاریابان آن چنان در مورد مزیت های این کسب و کار و تبلیغات درآمدی که در مورد آن شده است، هیجان زده اند که بررسی طرح بازپرداخت را به کلی از یاد می برند.
به گفته دکتر کلیفتون جالی مشاور شرکت های بازاریابی شبکه ای اهمیت بررسی طرح های بازپرداخت از آن جهت است که فرد مطمئن شود در شرکت مورد انتخابش به اندازه زحمتی که می کشد، می تواند کسب درآمد کند و یا به عبارت دیگر درآمد او ارزش زحمتی را که می کشد دارا است.
برخی از کارشناسان بازاریابی همانند تام پارادس هم اعتقاد دارند که ارزیابی طرح بازپرداخت اهمیت زیادی ندارد؛ چرا که همه در طول زمان می توانند کسب درآمد کنند و با قرار گرفتن در بطن کار از طرح بازپرداخت نیز سر در خواهند آورد. مهم این است که شرکت منصف و منطقی باشد، چنین شرکتی حتماً طرح بازپرداخت مناسبی را نیز دارا است.
البته منظور این دسته از کارشناسان این است که تمرکز بر طرح بازپرداخت نباید بازاریابان را از توجه به نکات مهم تر که محصولات و خدمات شرکت است، بازدارد. زیگ زیگلار در این رابطه می گوید: اگر حامی شما بیشتر راجع به طرح بازپرداخت صحبت می کند تا راجع به محصولات و خدمات از خودتان بپرسید آیا محصول یا خدمات این شرکت از ارزش برخوردار است؟ آیا اگر بحث کسب درآمد در میان نبود من حاضر بودم این محصول یا خدمت را خریداری کنم؟ از فرصت هایی که فقط روی طرح بازپرداخت تأکید می کنند و توجهی به محصول یا خدمت نمی کنند، برحذر باشید.
در ادامه سؤالاتی را با شما درمیان می گذاریم که توسط مایک چیویس و نیک گس اِ مطرح شده و در انتخاب یک طرح بازپرداخت مناسب به شما کمک می کند:
1-آیا پولی که شرکت به شما می پردازد برای عضو گیری صرف است یا برای معرفی مشتریانی است که خریدار کالا یا خدمات هستند؟
2-اگر طرح شرکت فقط در ازای عضوگیری به شما پول می دهد، قطعاً یک دسیسه هرمی است. وارد کردن افرادی که خریدار واقعی کالا نیستند و فقط به هوای کسب درآمد وارد شرکت می شوند، خطرناک است. چنین شرکت هایی دیر یا زود تحت پیگرد قانونی خواهند گرفت.
3-مبلغ واجد صلاحیت برای دریافت پورسانت شدن چقدر است؟
این مبلغ نباید مقدار زیادی باشد و باید در حد معقولی تعیین شده باشد.
4-آیا زمان و تلاشی که صرف کارتان می کنید با درآمدی که کسب می کنید، متناسب است؟
بدون شک موفقیت شما در نتورک مارکتینگ منوط به آموزش و حمایت مناسب زیر مجموعه هایتان است. اما سؤال این است آیا درآمدی که شرکت به شما می دهد ارزش زحمات شما را دارد؟
5-چند وقت به چند وقت شرکت طرح های تشویقی را در برنامه اش می گنجاند؟
نیک در این باره می گوید: طرح های تشویقی توزیع کنندگان را تشویق می کند تا در برهه هایی از فعالیت شان و یا در تعطیلات، کالاها و یا محصولات بیشتری بفروشند. این گونه طرح ها همچنین باعث می شوند فروش شرکت در برهه هایی که عموماً میزان فروش پایین است، بالا برود آیا شرکت مورد نظرتان هر ازگاهی چنین طرح هایی دارد؟
6-آیا می دانید برای گرفتن ارتقا در شرکت دقیقاً چه کارهایی باید کنید؟
مایک توصیه می کند: در مورد این موضوعات تحقیق کنید: برای ارتقا گرفتن به چند نفر مشتری در زیر مجموعه تان نیاز دارید؟ اگر از ظاهر امر چنین به نظر می رسد که رسیدن به درجات بالاتر مشکل است، حتما همین طور است؛ از توزیع کنندگان یا اعضای تیم مدیریتی شرکت بپرسید که تا به حال چند نفر توانسته اند به چنین درجاتی برسند، اگر فقط تعداد انگشت شماری توانسته اند و شرکت هم چند سالی است که مشغول فعالیت است احتمالاً باید جای دیگری به دنبال شرکت مطلوب تان بگردید.
علاوه بر مطالب تأکید شده در بالا باید گفت درست است که تحقیق در مورد طرح بازپرداخت شرکت از ضروریات قبل از ورود به شرکت است، اما توصیه مهم تر در اعتقاد داشتن به محصولات شرکت است. اگر به محصولات شرکت اعتقاد داشته باشید حتی اگر بعد از فعالیت متوجه نامناسب بودن طرح شرکت شوید، دیگر نگران رضایت مصرف کنندگانی که محصولات شرکت را به آن ها عرضه کرده اید، نخواهید بود و وجدان آسوده ای خواهید داشت.

 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/42017
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی