تاريخ:هجدهم فروردين 1400 ساعت 10:27
کد : 41948

هشت عامل مهم در طراحی یک طرح درآمدی بازاریابی شبکه ای

هشت عامل مهم در طراحی یک طرح درآمدی بازاریابی شبکه ای
طرح درآمدی یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت یک شرکت بازاریابی شبکه ای است. در اینجا به هشت عاملی که در طراحی یک طرح درآمدی مهم هستند به ترتیب اهمیت اشاره می کنیم:

به گزارش ایران هشدار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فروش مستقیم، طرح درآمدی یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت یک شرکت بازاریابی شبکه ای است. در اینجا به هشت عاملی که در طراحی یک طرح درآمدی مهم هستند به ترتیب اهمیت اشاره می کنیم:

1.     آیا توضیح طرح به راحتی صورت می گیرد؟

یکی از نکات مهم این است که توضیح طرح به سادگی صورت گیرد. آیا شما می توانید به توزیع کننده بفهمانید که از طرح چگونه می تواند درآمد کسب کند. توضیح طرح درآمدی را به حرکت یک آسانسور تشبیه می کنیم که قرار است 6 طبقه به سمت بالا حرکت کند. از زمان بسته شدن در شروع می شود تا طبقه آخر!

در نهایت شما باید توانسته باشید توجه فرد را جلب نمایید.

2.     آیا طرح شرکت کنندگان جدید را به خود جذب می کند؟

این مسئله کمی سخت می باشد چون اکثر طرح های جذاب غیر قانونی هستند. پیشنهاد آنها مقدار زیادی پول در ازای مقدار کمی فعالیت می باشد آنها در حقیقت یک دسیسه واقعی می باشند. این طرح ها در ظاهر آسان به نظر می رسند و در پایان بازندگان حقیقی از خود بجای می گذارند. یک طرح باید ابتدا بر اساس اصول و ضوابط قانونی طراحی گردیده و در مراحل بعد دارای یک محصول و پتانسیل پرداخت جذاب باشد.

3.     آیا طرح خرده فروشی را تشویق می کند؟

یکی از مسائل اساسی در طرح ها چگونگی خرده فروشی محصولات می باشد. آیا در قیمت خرده فروشی ارائه شده محصولات باز هم رقابتی هستند؟ آیا تمامی پاداش ها و برنامه ها در جهت خرده فروشی می باشند؟ اگر می بینید تمام فشار بر روی جذب افراد می باشد، پلن را فراموش کنید! سرنوشت بدی در انتظار اینگونه طرح ها می باشد. خرده فروشی بیشتر و سود خرده فروشی بالاتر در نهایت مثمر ثمر خواهد بود.

4.     آیا طرح در جهت حفظ توزیع کنندگان تلاش می کند؟

نقطه مرزیِ حقوق توزیع کنندگان جایی است که در آن پول کافی در ازای محصولاتی که می خرند یا می فروشند پرداخت شود. یکی از نکات مهم در این زمینه مقدار خرید ثابت ماهیانه برای واجد صلاحیت شدن دریافت پورسانت ها می باشد. امروزه این نکته مهمترین موضوع رقابتی در عرصه بازاریابی شبکه ای می باشد. برای اکثر توزیع کنندگان شرکت شما اگر ماهیانه بتوانند 250000به ازای خرید های خود پورسانت معقول دریافت نمایند آنها هرگز شما و شرکت را رها نمی کنند.

5.     آیا طرح به قیمت محصولاتی که توزیع کننده می فروشد برای حفظ امتیاز رقابتی آن توجه می کند؟

قیمت بالای محصولات باعث کندتر شدن فروش آن در بازار آزاد توسط توزیع کنندگان می شود.

6.     آیا انگیزه ای برای آموزش وجود دارد؟

یکی از هسته های اصلی بازاریابی شبکه ای آموزش می باشد که اغلب در طرح های بازپرداخت این موضوع به خاطر محدودیت های قانونی نادیده گرفته می شود. آن چیزی که به توزیع کننده در رشد رده بندی و پیشرفت کمک می کند آموزش است.

7.     آیا طرح به افرادی که در رده بندی بالاتری قرار دارند پاداش بهتری می دهد؟

افرادی که در سطح بالاتری قرار دارند انتظار دریافت پاداش از لایه های بیشتری در عمق (با محدودیت)را دارند. اما صرف قرارگیری در بالای مجموعه تضمین کننده درآمد بیشتر نخواهد بود چون مجموعه می بایست پویا و فعال باشد و به واسطه حمایت و آموزش مستمر بالاسری ها و به روز بودن فعالیت شبکه ای، پاداش های تعیین شده در طرح محقق خواهد شد.

8.     آیا طرح با دقت مورد مطالعه، تحقیق و پژوهش قرار گرفته است؟

یکی از بزرگترین مشکلات امروزی بازاریابی شبکه ای کپی کردن از طرح های شرکت های بزرگ برای راه اندازی شرکت های تازه تاسیس می باشد. البته تاثیرات بلند مدت این عمل به خوبی شناخته شده نیستند. شاید در ابتدا موفقیت های خوبی بدست آید اما در ادامه دردسر ها شروع می شوند. بسیاری از شرکت ها موارد اشاره شده در بند های بالا را نادیده می گیرند و به روی طرحی که توسط شخص دیگر و برای یک شرکت دیگر طراحی شده پافشاری می کنند دریغ از آنکه مشکلات بسیاری می تواند به همراه داشته باشد.



http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/41948
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی