تاريخ:هفتم بهمن 1399 ساعت 10:12
کد : 41781

اهمیت هوش‌ مصنوعی در تجارت الکترونیک

اهمیت هوش‌ مصنوعی در تجارت الکترونیک
دنیای دیجیتال بی‌وقفه در حال تجربه یک تحول عظیم و حرکتی روبه جلو است. امروزه تجارت الکترونیک نقش اصلی را در دنیای تجارت به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایران هشدار به نقل از فابانیوز؛ دنیای دیجیتال بی‌وقفه در حال تجربه یک تحول عظیم و حرکتی روبه جلو است. امروزه تجارت الکترونیک نقش اصلی را در دنیای تجارت به خود اختصاص داده است.فناوری‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی، مانند هوش‌مصنوعی به‌عنوان بهترین گزینه به منظور جلو افتادن در عرصه رقابت در دنیای دیجیتال شناخته شده و از محبوبیت زیادی برخوردارند.

 سرعت حرکت روبه جلو و پیشرفت اقتصاد دیجیتال به‌نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها کند شود. تحول دیجیتال بی‌شک به مسیر حرکت خود ادامه خواهد داد و سازمان‌ها می‌توانند در این مسیر از برنامه‌ها و فناوری‌های کاربردی متفاوتی نظیر هوش مصنوعی برای خدمت‌رسانی به مشتریان خود به روشی شخصی، آموزنده و سودآور استفاده کنند. اطلاعات و بینش صحیحی که این فناوری ارائه می‌دهد، می‌تواند هر نقطه تصمیم‌گیری و تعامل مشتری را به‌درستی پیش‌بینی کرده و به کسب‌وکارها کمک زیادی کند. طبق نظرسنجی‌های انجام شده ۷۳ درصد از شرکت‌ها انتظار دارند استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی در دو سال آینده جزء اولویت اصلی واحد فروش و بازاریابی آن‌ها قرار گیرد. تقریبا نیمی از شرکت‌ها نیز  عقیده دارند که به‌طور کل استفاده از این فناوری جزء اولویت اصلی آ‌‌ن‌ها برای ماندن در عرصه رقابت است.

فناوری هوش‌مصنوعی در دنیای جدید اقتصاد دیجیتال، به عنوان یک ابزار فروش و بازاریابی بسیار مفید برای مشاغل شناخته شده است. البته روش استفاده صحیح از این فناوری و آموزش نیروی کار در همه سطوح نیز امری لازم و ضروری است. مزایای اصلی استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی شامل تقویت روابط با مشتری، باقی ماندن در عرصه رقابت و افزایش بهره‌وری نیروی کار می شود.

یک نگرانی بالقوه که در زمینه استفاده از هوش‌مصنوعی برای بازاریابی و فروش وجود دارد این است که این نرم‌افزار ممکن است جایگزین نیروی انسانی شود اما در واقع این فناوری ابزاری قدرتمند است که از طریق ارائه توصیه‌های خاص و عملی به فروشندگان کمک خواهد کرد تا محصولاتی را که مشتریان علاقه‌مند به خرید آن هستند توزیع کنند.

علاوه‌ براین هوش مصنوعی می‌تواند بینش صحیح‌تری در مورد قیمت‌گذاری ارائه دهد و از این طریق هم باعث افزایش درآمد و سودآوری فروشندگان شود.هوش مصنوعی می‌تواند الگوهای خاصی را که بر عادات خرید مشتریان حاکم است به طور دقیق و بهتری شناسایی کند. در حالی‌که انسان ممکن است در این زمینه خطاها و اشتباهات زیادی داشته باشد و یا حتی مواردی را نیز نادیده بگیرد.

بازار مصرفی و خرید و فروش اینترنتی راه را برای تحول دیجیتال هموار کرده و به مشتریان ثابت کرده که نیازهای آنها به سرعت و بادقت برآورده می‌شود. شرکت دیجیتالی آمازون که یکی از بزرگترین شرکت‌های خرده‌فروشی آنلاین است با استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی رفتارهای احتمالی خرید مشتریان را در آینده براساس توصیه‌ها، سفارشات و سلایق فعلی آن‌ها پیش‌بینی می‌کند. آمازون حتی می‌تواند از این طریق محصولات را به مکان‌هایی که احتمال می‌دهد مشتری آن‌ها را سفارش دهد از قبل ارسال کند.

 هوش‌مصنوعی  بهترین گزینه برای سبقت در دنیای دیجیتال شناخته و به عنوان یک ابزار فروش و بازاریابی است. مزایای اصلی استفاده از هوش‌مصنوعی شامل تقویت روابط با مشتری، باقی ماندن در عرصه رقابت و افزایش بهره‌وری نیروی کار است

شرکت‌های دیجیتالی فروش کالاهای واسطه‌ایی نیز می‌توانند از طریق پیاده‌سازی نرم‌افزارهایی نظیر هوش‌مصنوعی و یادگیری ماشین، کیفیت خدمات خود را به مشتریان بهبود بخشند. اکثریت سازمان‌ها براین باورند که هوش‌مصنوعی می‌تواند به آنها در پیش‌بینی نیازهای مشتری، سفارشات خودکار و بهینه‌سازی قیمت‌گذاری کمک زیادی کند و همچنین تاثیر مثبتی بر میزان فروش آنها داشته باشد.

هوش مصنوعی می‌تواند به مشاغل کمک کند تا قیمت‌ گذاری‌های متفاوت و درستی را براساس رفتارهای شخصی خرید مشتریان، روی کالاها اعمال کنند. این موضوع می‌تواند سودآوری شرکت‌ها را در اقتصاد درحال رشد و دیجیتال تضمین کند.

سازمان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند در عرصه رقابت همگام با رقبا یا حتی جلوتر از آنها حرکت کنند. ۹۷ درصد از سازمان‌ها در یک نظرسنجی اعلام کرده‌اند که فناوری هوش‌مصنوعی مزیت رقابتی برای آنها به‌همراه داشته است و به طور ویژه ۳۹ درصد از آنها گفته‌اند که هوش مصنوعی این توانایی را داشته است که به شرکتشان کمک کند تا از رقبا برتری یابند.

زمانی‌که مشاغل به‌طور دقیق می‌دانند مشتریان چه می‌خواهند و سپس می‌توانند این نیازها را قبل از رقبا تامین کنند به طور طبیعی مشتریان آنها را انتخاب کرده و از رقبایشان جلو می‌افتند .هوش‌مصنوعی فرآیند قیمت گذاری را تسریع می‌کند و سبب افزایش اعتماد مشاغل به بازاریابی دیجیتالی می‌شود. همچنین تیم‌های قیمت‌گذاری از طریق این فناوری می‌توانند درک و پیش‌بینی‌ بهتری در مورد انتظارات مشتریان از قیمت‌ها داشته باشند. پیش‌بینی مبتنی بر داده‌ها مانند فناوری هوش‌مصنوعی، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند و از فرصت‌های کلیدی زیادی برای رشد درآمد استفاده کنند.

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/41781
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی