تاريخ:بيستم فروردين 1399 ساعت 08:17
کد : 40996

چرا شرکت های بازاریابی شبکه ای ناگهان با هجمه بازخرید مواجه می شوند؟

چرا شرکت های بازاریابی شبکه ای ناگهان با هجمه بازخرید مواجه می شوند؟
در برخی شرکت های بازاریابی شبکه ای، استرداد پول بازاریابانی که بازخرید انجام داده اند، با فواصل زمانی بلند مدت بعضا تبدیل به چالشی برای بازاریابان و شرکت بازاریابی شبکه ای شده است.


اخیرا مشاهده می شود که در برخی شرکت های بازاریابی شبکه ای، استرداد پول بازاریابانی که بازخرید انجام داده اند، با فواصل زمانی بلند مدت بعضا تبدیل به چالشی برای بازاریابان و شرکت بازاریابی شبکه ای شده است. اما چرا این حالت پیش می آید؟

همانطور که می دانیم حق بازخرید و پس دادن محصول خریداری شده توسط بازاریاب با شرایطی که در ضوابط و دستورالعمل بازاریابی  قید شده است، جزء حق و حقوق بازاریابان است و بازاریابی که به هر دلیلی نتوانسته محصول خریداری شده از شرکت را بفروشد، و قصد ادامه فعالیت بازاریابی را ندارد می تواند آن کالا را (به شرط قابل فروش مجدد بودن) به شرکت عودت نماید و شرکت نیز با امکان فسخ رابطه قراردادی، مبلغ آن را مسترد نماید.

  در موضوع پیش انباشته سازی محصولاتی که منجر به بازخرید کالا می شوند، بعضا برخی لیدرها با عدم دانش کافی و یا با هدف کسب منفعت در کوتاه مدت بدون توجه به ظرفیت فروش کالا، پیشنهاد خرید زیاد را به بازاریابان می¬دهند که منجر به  پیش انباشته سازی کالاهای مازاد بر نیاز برای این اعضا می شود و به دلیل عدم نظارت شرکت روی خریدها و عدم بررسی اینکه آیا این خریدها بر اساس نیاز واقعی است یا خیر، تنها به دلیل سیاست شرکت یا لیدرهای شرکت در خرید بالا برای کسب پورسانت بیشتر، پیش انباشته سازی انجام می گیرد و بطور طبیعی پس از مدتی تعداد زیادی از بازاریابان قصد بازخرید کالاها را خواهند داشت و شرکت با چالش بزرگی مواجه می شود زیرا می بایست مبالغ کلانی را به تعداد انبوه بازاریابانی که درخواست بازخرید دارند، مسترد نماید.

مطابق مقررات آیین نامه، اجرای ضابطه بازخرید کالا توسط شرکت های دارای پروانه کسب الزامی است همچنین طبق ضابطه 70-30 در قرارداد الگوی شرکت با بازاریابان، بازاریاب تا زمانی که 70 درصد از محصولات خریداری شده را به فروش نرساند، نمی بایست خرید مجدد انجام دهد و بهتر است پس از فروش و اطمینان از اینکه توانایی فروش محصولات را دارد، اقدام به خرید مجدد کند اما با توجه به اینکه صحت سنجی و نظارت بر انجام این امر برای شرکت دشوار است، برخی بازاریابان آن را رعایت نکرده و چالشی ایجاد می شود که هم به ضرر بازاریاب است و هم شرکت زیرا شرکت نمی تواند پول بازاریاب را به موقع به او بازگرداند.

بنابراین عدم اجرای ضوابط اعلام شده در سیستم فروش بازاریابی شبکه ای، در نهایت منجر به بروز مشکل برای شرکت و بازاریابان خواهد شد و ایجاد هرگونه استراتژی فروش یا اجبار در خریدی به نفع هیچ یک از بازیگران این حرفه نخواهد بود. 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/40996
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی