تاريخ:شانزدهم آبان 1394 ساعت 15:27
کد : 3720

روش های تشخیص تفاوت spam و ایمیل مارکتینگ

روش های تشخیص تفاوت spam و ایمیل مارکتینگ
اسپم به هر گونه ایمیلی گفته می شود که برای اهداف مختلف بدون اجازه و تمایل شخص دریافت کننده ارسال شود به طوری که کاربر پس از دریافت آن ایمیل ( که می تواند با مقاصد کلاهبردارانه و سوء استفاده گرایانه ارسال شود یا با هدف تبلیغات ارسال شود ) کاربر نمی تواند جلوی دریافت مجدد آن را بگیرد.
ایران هشدار - در مقالات قبل در مورد ایمیل مارکتینگ و قوانین آن که به آن هویت و اعتبار می بخشد، بحث کردیم و بیان کردیم که چگونه ایمیل مارکتینگ می تواند باعث رونق کسب و کار افراد شود. همین طور بیان کردیم که چگونه ایمیل مارکتینگ می تواند اثرات سوء و عکس داشته باشد. حال به بیان تفاوت های ایمیل مارکتینگ و اسپم می پردازیم:

اسپم به هر گونه ایمیلی گفته می شود که برای اهداف مختلف بدون اجازه و تمایل شخص دریافت کننده ارسال شود به طوری که کاربر پس از دریافت آن ایمیل ( که می تواند با مقاصد کلاهبردارانه و سوء استفاده گرایانه ارسال شود یا با هدف تبلیغات ارسال شود ) نمیتواند جلوی دریافت مجدد آن را بگیرد.

گاهی اسپم ها فقط باعث مزاحمت و آزار و اذیت کاربری که آن را دریافت می کند، می شوند اما گاهی قضیه فراتر از این هاست و کلاهبرداران با فرستادن اسپم قصد نفوذ به کامپیوتر شما یا کلاهبرداری دارند که این گونه اسپم ها اغلب یا نامه های نیجریه ای تلقی می شوند یا ایمیل های حاوی نرم افزار و لینک مخرب که در درون خود انواع بدافزارها، ویروس ها، باج افزارها و ... را دارند.
برخی افراد قادر به تشخیص و تمیز ایمیل مارکتینگ و اسپم از هم نیستند و هر ایمیل تبلیغاتی را اسپم تلقی می کنند.

روش های تشخیص

1-اگر ایمیلی دریافت کردید که از سمت اشخاص ناشناس بود و داخل آن لینکی بود که شما انتظار دریافت آن را نداشتید، از باز کردن آن لینک خودداری کنید، آن لینک قطعاً اسپم است.

2-اگر پس از دریافت یک ایمیل تبلیغاتی قادر نیستید دریافت مجدد آن را متوقف کنید، آن را اسپم تلقی کنید.

3-در صورتی که ایمیلی دریافت کردید با این مضمون که شخصی یک ثروت زیادی را به دست آورده است ولی قادر به دریافت آن نیست و می خواهد از شما برای دریافت این پول استفاده کندو ... بدانید این یک کلاهبرداری به نام نامه های نیجریه ای استو این ایمیل را اسپم تلقی کنید.

4-در صورتی که یک ایمیل تبلیغاتی را از چند آدرس ایمیل متفاوت دریافت کردید، شک کنید که این یک ایمیل اسپم است.

5-اگر ایمیلی تبلیغاتی دریافت کردید که داخل آن، آدرس محل دفتر و تلفن شرکت ارسال کننده ایمیل وجود نداشت، به آن شک کنید که اسپم باشد.

6-ایمیل مارکتینگ اصولاً هدف دار است و با هدف تبلیغات و یا ارسال خبرنامه ارسال می شود؛ بنابراین اگر در فواصل زمانی کوتاه و مکرر ایمیلی ارسال شود قطعاً ایمیل مارکتینگ نیست و اسپم تلقی می شود، خصوصاً اگر امکان لغو عضویت در پایان آن وجود نداشته باشد.

برای جلوگیری از دریافت ایمیل اسپم، سعی کنید در سایت هایی که از اعتبار آن ها مطمئن نیستید و به آن ها اطمینان ندارید، عضو نشوید چرا که پس از عضویت سایت ها از شما آدرس ایمیلتان را می خواهند و برخی سایت ها این آدرس های ایمیل را در اختیار ارسال کنندگان اسپم قرار می دهند. همچنین برای کارهای مهم و ضروری خود یک ایمیل جداگانه داشته باشید و از آن ایمیل برای عضویت در هیچ سایتی استفاده نکنید.

لازم به ذکر است شرکت های بزرگ و اداراتی که از درصد معروفیت بیشتری برخوردارند، بیشتر مورد هجوم هستند به طوری که گزارش شده صرفاً طی یک روز شرکت مایکروسافت 2.4 میلیارد پیام ناخواسته را بلاک نموده است و بر طبق بررسی های مؤسسه تحقیقاتی ردیکیت در ارتباط با پیام های ایمیل ناخواسته، بیش از چهل و پنج درصد از 10.9 تریلیون پیام ارسال شده در سال 2003، اسپم بوده است.

برخورد با اسپم

تاکنون روش های مختلفی برای مبارزه با اسپم ایجاد شده اما بهترین راه کار استفاده از نرم افزارهای فیلترینگ که در این برنامه ها با استفاده از کلید واژه های خاصی در خصوص موضوع پیام، ایمیل ها بررسی و در صورت شناسایی آن ها نامه الکترونیکی دریافت شده حذف می شود.کاربران شخصی که در ایمیل شخصی خود اسپم دریافت می کنند، می توانند آدرس ایمیل مورد نظر را در قسمت ایمیل های بلاک شده قرار دهند تا از دریافت مجدد ایمیل از این آدرس جلوگیری شود و به طور خودکار ایمیل اسپم به قسمت junkmail ارسال شود.

برای بررسی دقیق تر راه کارهای مبارزه با اسپم اینجا را کلیک کنید.


 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/3720
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی