تاريخ:بيست و يکم فروردين 1397 ساعت 08:50
کد : 29056

آیا شرکت های بازاریابی شبکه ای می توانند بازاریابان را حذف کنند؟

آیا شرکت های بازاریابی شبکه ای می توانند بازاریابان را حذف کنند؟
 ملاک حضور و فعالیت قانونی بازاریاب در یک شرکت بازاریابی شبکه ای، قرارداد رسمی بین بازاریاب و شرکت است و مادامی که این رابطه قراردادی مطابق مقررات فسخ نشود، بر طبق قرار داد بازاریاب شرکت محسوب می شود. 

اختصاصی ایران هشدار - ملاک حضور و فعالیت قانونی بازاریاب در یک شرکت بازاریابی شبکه ای، قرارداد رسمی بین بازاریاب و شرکت است و مادامی که این رابطه قراردادی مطابق مقررات فسخ نشود، بر طبق قرار داد بازاریاب شرکت محسوب می شود. اما ممکن است بازاریاب به هر دلیلی برای مدتی نتواند خریدی انجام دهد و فعالیتی در شرکت داشته باشد اما طی این مدت لغو جایگاه کرده و همچنان بازاریاب شرکت بدون هیچ فعالیتی باقی بماند.
در برخی شرکت هخای بازاریابی شبکه ای مشاهده شده که شرکت پس از مدتی که بازاریاب خرید کالا انجام ندهد، آن بازاریاب را از لیست خود حذف می نمایند. اما لازم به ذکر است که بر اساس اعلام نظر شماره 60/239713 مورخ 27/10/97 دبیرخانه کمیته نظارت شرط منقضی شدن قرارداد فیمابین شرکت و بازاریابان بر اساس عدم خرید کالا در بازه زمانی یک ماهه، ( ضمن محفوظ بودن حق تمدید قرارداد از سوی شرکت) ، بدون رعایت ترتیب ها و مهلت های موضوع بخشنامه شماره 57733/60 مورخ 4/3/95 از مصادیق "شرط فسخ" تلقی گردیده و باطل است. بنابراین گذاردن چنین شرطی و عدم رعایت ترتیبات مقرر زمینه ساز تحقق تخلف مندرج در ردیف (2) و (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی خواهد شد.
بنابراین شرکت ها نمی توانند صرف عدم خرید کالا توسط بازاریابان آنها را از شرکت حذف کنند و فقط می توانند برای پرداخت پورسانت در انتهای هر ماه تراکم (COMPRESS) را مطابق طرح درآمدی مصوب انجام دهند و پورسانت را بر طبق سطوح مشخص شده در طرح پرداخت نمایند.

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/29056
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی