تاريخ:هشتم بهمن 1396 ساعت 12:07
کد : 28552

کلاهبرداری پشتیبان فنی (Tech support)

کلاهبرداری پشتیبان فنی (Tech support)

کلاهبرداران طی تماس تلفنی ادعا می کنند ویروس یا بد افزاری را در سیستم شما ردیابی کرده اند و از شما می خواهند تا به آنها اجازه دسترسی راه دور به سیستم خود را بدهید یا اینکه هزینه ای را برای ارسال کمک های فنی مثل آنتی ویروس و ... بپردازید.


اختصاصی ایران هشدار - همگام با اینکه افراد علاقه مند به استفاده از تلفن های همراه شدند، کلاهبرداران نیز برای ورود به رایانه ها، به استفاده از این ابزار روی آوردند. یکی از روش های آنها برای این کار، استفاده از تلفن همراه و تماس با قربانی و ادعای اینکه پشتیبان فنی رایانه از یک شرکت معتبر هستند، می باشند.
از آنجا که اطلاعات کلاهبرداران سایبری بسیار به روز است، آنها از نگرانی های کاربران در مورد احتمال وجود ویروس یا هر نوع بد افزار دیگری روی سیستم هایشان با خبر هستند و از همین نقطه ضعف استفاده می کنند و طی تماس تلفنی ادعا می کنند ویروس یا بد افزاری را در سیستم شما ردیابی کرده اند و از شما می خواهند تا به آنها اجازه دسترسی راه دور به سیستم خود را بدهید یا اینکه هزینه ای را برای ارسال کمک های فنی مثل آنتی ویروس و ... بپردازید.
کلاهبرداری پشتیبان فنی چگونه عمل می کنند؟
مدتی است کلاهبرداران با راه اندازی وب سایت های جعلی که پیشنهاد پویش امنیتی رایگان در رایانه شما را می دهند، اقدام به فروش نرم افزارهای امنیتی جعلی می نمایند و برای اینکه کاربر را ترغیب به استفاده از این نرم افزارها کنند، پیام های هشداری به آنها می دهند و سپس آنها را ترغیب می کنند که از نرم افزار هایشان استفاده کنند. گاهی این نرم افزارها، نرم افزار های بیهوده ای هستند که هیچ تاثیر مثبت و منفی ندارد و کلاهبردار صرفا از آن برای ارسال تبلیغات به شما استفاده می کند اما گاهی کار به اینجا ختم نمی شود و این نرم افزار به ظاهر امنیتی، در واقع بدافزاری است که شما با نصب آن، موجبات دسترسی کلاهبردار را به رایانه و اطلاعات شخصی خود، فراهم می کنید.


در واقع هنگامی که کلاهبردار اعتماد شما را جلب کرد، اقدامات زیر را انجام می دهد:


• گاهی از شما امکان دسترسی از راه دور به سیستمتان را می خواهد و پس از دسترسی، تغییراتی در تنظیمات آن انجام می دهد و رایانه را در معرض خطر قرار می دهد.
• گاهی ادعا می کنند که می خواهند شما را در برنامه warranty یا ضمانت نگهداری از رایانه، ثبت نام کنند و با این ترفند درباره اطلاعات بانکی شما سوالاتی می پرسند و مبالغی را کلاهبرداری می کنند.
• با حیله و نیرنگ بالاخره موفق می شوند از طریق ایمیل یا هر شیوه دیگری، بد افزاری را به شما ارسال کنند و امیدوارند که با نصب این نرم افزار از طریق شما، اطلاعات مهمتان را مثل رمز عبور و ... به سرقت ببرند.
• شما را به وب سایتی معرفی می کنند و با استفاده از ترفند fishing از شما کلاهبرداری می نمایند.


در مواجهه با این کلاهبرداری چه کاری انجام دهیم؟


اگر تماسی با این مضمون که کامپیوتر شما در ریسک و خطر قرار گرفته و باید نسبت به حل مشکلات آن از طریق ما اقدام نمایید و اینکه تماس گیرنده شما را در حالت اضطرار قرار می دهد که مثلا اگر تا فردا این مشکل حل نشود، عواقب بسیار بدی دارد، به آن شک کنید و موارد زیر را انجام دهید:
• هرگز اطلاعات سیستم خود و کنترل سیستم را به چنین شخصی نسپارید
• برای احراز هویت تماس گیرنده، هرگز به شماره تلفن او اعتماد نکنید زیرا کلاهبرداران می توانند شماره های تماس گیرنده را جعل کنند و خود را به جای شرکتی قانونی جا بزنند.
• حتما خودتان با یک شرکت معتبر پشتیبان فنی تماس گرفته و مشکلاتتان را مطرح کنید و از آنهاکمک بخواهید.
• حتما پلیس فتا را در جریان این تماس تلفنی قرار دهید.
• حتما رمز های عبور سیستمتان را تغییر دهید.
• سریعا بدون باز کردن، ایمیل هایی که از جانب این شخص برای شما ارسال شده را delet  نمایید


 

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/28552
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی