تاريخ:بيست و دوم ارديبهشت 1394 ساعت 13:11
کد : 2121

ارائه محصولات بی کیفیت در برخی از شرکت های بازاریابی شبکه ای

ارائه محصولات بی کیفیت در برخی از شرکت های بازاریابی شبکه ای
یکی از تفاوت هایی که بین شرکت های هرمی و شرکت های بازاریابی شبکه ای وجود دارد تفاوت در نوع محصول ، کیفیت و چگونگی ارایه آن به مشتریان این صنعت است. یکی از ویژگی هایی که برای یک محصول خوب در بازاریابی شبکه ای بر شمرده می شود مصرفی بودن محصولات ارایه شده توسط شرکت است .
ایران هشدار- در شرکت های بازاریابی شبکه ای محصولات نقش اساسی و کلیدی را ایفا می نمایند. یکی از اهداف شرکت های بازاریابی رساندن محصول به دست مصرف کننده ی نهایی بدون دخالت واسطه است . کاهش قیمت تمام شده ی محصول، راهبردی است که در سر تا سر جهان در صنعت فروش مستقیم دنبال می شود.
یکی از تفاوت هایی که بین شرکت های هرمی و شرکت های بازاریابی شبکه ای وجود دارد تفاوت در نوع محصول، کیفیت و چگونگی ارایه آن به مشتریان این صنعت است. یکی از ویژگی هایی که برای یک محصول خوب در بازاریابی شبکه ای بر شمرده می شود مصرفی بودن محصولات ارایه شده توسط شرکت است. این بدان مفهوم است که شرکت سالم باید بگونه ای عمل کند که محصول صرفا سرپوشی برای عضو گیری افراد نباشد، بلکه نیاز واقعی مصرف کننده در سطح کلان تر، نیاز جامعه را برطرف نماید.شرکت های هرمی و غیر قانونی که در سال های گذشته در کشور فعالیت می کردند و باعث وارد شدن ضرر و زیان های مادی و روحی در سطح خانواده ها و جامعه شدند، محصول را صرفا بهانه ای برای جذب افراد قرار داده بودند.
اما بعد از تصویب دستورالعمل نظارت بر بازاریابی شبکه ای و قانونی شدن فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای انتظار می رفت، شرکت های مشغول فعالیت محصولات با کیفیت و مورد نیاز جامعه را عرضه نمایند. در حالیکه اکنون مشاهده می شود برخی از این شرکت ها کالاهایی را عرضه می نمایند که یا دارای کیفیت نه چندان مطلوبی است یا اینکه اینگونه کالاها به قیمت گزاف تری از قیمت واقعی ارایه می شوند و یا در برخی موارد ممکن است از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده باشد.
ارایه محصولات بی کیفیت توسط شرکت ها باعث به وجود آمدن شاکیان فراوان شده و بازاریابی شبکه ای را از مسیر صحیح منحرف کرده و به سمت فعالیت های هرمی سوق می دهد.در این بین لزوم توجه به 2 نکته ضروری است. نکته ی اول لزوم توجه بیشتر از سمت شرکت ها برای ارایه محصولات مختلف و نکته دوم دقت نظر بازاریابان هنگام خرید محصولات شرکت است.
در مورد نکته اول باید عنوان نمود که اگر شرکت های بازارایابی شبکه ای صرفا به سود و منفعت بیشتر توجه نموده و حقوق اساسی مصرف کنندگان را مدنظر قرار ندهند مشکلات فراوانی برای افراد ایجاد شده و باعث نارضایتی جامعه از شرکت های بازاریابی شبکه ای خواهد شد.افزایش کیفیت محصولات تولید شده ، کاهش قیمت تمام شده محصولات برای مصرف کننده، مصرفی بودن آن ها و سلامت بهداشتی از جمله مواردی است که شرکت ها باید هنگام عرضه ی محصولات خود بدان توجه داشته باشند. مشکل دیگری که در برخی از شرکت های داخلی وجود دارد این است که آن ها تولید کننده ی محصولات خود نمی باشد بلکه صرفا به توزیع کالا بسنده نموده اند؛ در حالیکه در اغلب کشورهای دنیا شرکت های مطرح از سیستم بازاریابی شبکه ای برای توزیع محصولات تولیدی خود استفاده می نمایند.
در مورد نکته دوم مواردی که بازاریابان به هنگام خرید محصول باید به آن دقت داشته باشند عبارت است از: ابتدا توجه به اصل خرده فروشی که زیربنای فعالیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای است. بازاریابان هنگام انتخاب محصولات باید محصولاتی را انتخاب کنند که در یک دوره پرداخت شرکت بتوانند به راحتی آن را به فروش برسانند و بدون اینکه نیاز به مجموعه سازی داشته باشند ، کسب درآمد کرده وحتی در بلند مدت به درآمدهای رسوبی دست پیدا کنند و گرفتار مشکلات ناشی از عدم فروش محصولات نشوند. محصولات مناسبی که به راحتی بتوان آن را به فروش رساند همانطور که در بالا به آن اشاره شد، محصولات مصرفی هستند. این محصولات، محصولاتی هستند که مورد نیاز طیف وسیعی از افراد جامعه بوده و قیمت آن برابر با ارزش واقعی آن می باشد.

دومین نکته مهم کیفیت محصولات انتخاب شده توسط بازاریابان است، کیفیت محصولات باید به اندازه ای باشد که سطحی از رضایت را در مصرف کنندگان ایجاد نماید تا آنان را به مشتری دائم محصولات تبدیل نماید. برای آگاهی از کیفیت محصولات انتخابی بهتر است در ابتدا خود بازاریاب مصرف کننده محصول باشد تا بتواند با اطمینان خاطر از کیفیت محصول، محصول را ارائه نماید.نکته مهم دیگر در خصوص کیفیت محصول توجه به سلامت بهداشتی محصول است که محصول انتخابی باید استانداردهای لازم را داشته و مورد تأیید نهادهای سلامت جامعه باشد.سومین نکته که بازاریابان باید درمورد محصولات مدنظر قرار دهند ، خرید متناسب با نیازشان می باشد؛ یعنی بازاریابان به اندازه  ای خرید کنند که مورد نیازشان بوده و در یک دوره زمانی منطقی توانایی فروش آن را داشته باشند. برخی از بازاریابان صرفاً با هدف درآمدزایی و برخورداری از پاداش های طرح درآمدی شرکت اقدام به خرید می نمایند که این امر منجر به گرفتار شدن آنان در دام پیش انباشته سازی می شود که این مورد مصداق یک طرح هرمی است.

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/2121
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی