تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1394 ساعت 14:41
کد : 2077

هشدار در مورد خرید اجباری در شرکت های بازاریابی شبکه ای

هشدار در مورد خرید اجباری در شرکت های بازاریابی شبکه ای
اخیرا در بعضی از شرکت های بازاریابی شبکه ای و برخی از گروه های فعال این شرکت ها بازاریابان برای عضویت یا ادامه ی فعالیت از سمت شرکت یا راهبران شرکت ، مجبور به خرید مقدار مشخصی از محصولات شرکت خارج از توان فروش خود می شوند .
ایران هشدار-به اطلاع خوانندگان سایت ایران هشدار رسانده می شود که اخیرا در بعضی از شرکت های بازاریابی شبکه ای و برخی از گروه های فعال این شرکت ها بازاریابان برای عضویت یا ادامه ی فعالیت از سمت شرکت یا راهبران شرکت ، مجبور به خرید مقدار مشخصی از محصولات شرکت خارج از توان فروش خود می شوند . این اجبار در خرید که از سمت شرکت یا راهبران اصطلاحا استراتژی فروش نامیده می شود منجر به انباشت کالاهای شرکت نزد بازاریابان می شود. در این حالت بازاریابان دیگر قادر نخواهد بود که این کالاهای انبار شده را به مصرف شخصی رسانده یا آن ها را به دست مصرف کننده ی نهایی برساند. این موضوع نهایتا باعث نارضایتی بازاریابان از شرکت و راهبران خواهد شد و ضرر و زیان های مادی غیر قابل جبرانی برای بازاریابان به بار خواهد آورد.برای ممانعت از این تخلف یعنی اجبار در خرید منجر به پیش انباشته سازی کالا در نزد بازاریابان ، توجه به نکات ذیل ضروری و لازم الاجرا می باشد.
الف – بازارایابان باید توجه داشته باشند که هرگونه اجبار در خرید در بدو عضویت آن ها در شرکت یا در حین فعالیت طبق مفاد دستورالعمل نظارت بر بازاریابی شبک های تخلف محسوب شده و شرکت های بازاریابی شبک های مجاز به انجام چنین کاری نمی باشند.
ب - دقت در هنگام خرید محصولات شرکت از موارد مهمی است که بازاریابان باید بدان توجه داشته باشند . مواردی از قبیل، نیاز واقعی برای مصرف ، توانایی آن ها در بازاریابی محصولات ، کیفیت و قیمت محصولات ، اصالت کالاهای ارایه شده توسط شرکت باید مد نظر قرار گیرد.
ج – بازاریابان باید قبل از پیوستن به شرکت ها به دقت پلن و محصولات شرکت را بررسی نموده تا از غیر هرمی بودن پلن شرکت و همچنین صوری نبودن محصولات شرکت اطمینان حاصل نمایند
د – شرکت های بازاریابی شبکه ای و مدیران آن ها باید دقت نمایند که در صورت قرار دادن اجبار در خرید یا ارایه ی محصولات بی کیفیت و بعضا قاچاق از سوی کمیته ی نظارت بر بازاریابی شبکه ای ، برخورد قاطعی با آن ها صورت خواهد پذیرفت
در خاتمه ذکر این مطلب ضروری است که بازاریابان همواره باید مد نظر داشته باشند جملاتی از قبیل “یک شبه پولدار شدن “ ، “محصولات بهانه است ، اصل پلن شرکت است “ ، “کار بی زحمت در آمد هنگفت” وعده های دروغین است که از سوی بعضی از افراد صرفا جهت عضو گیری بیان می شود. در واقع در بازاریابی شبکه ای نیز همانند تمام مشاغل دیگر تا مادامی که انسان زحمت و فعالیت درست و قانونی انجام ندهد کارش به ثمر نخواهد نشست.

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/2077
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
حامد عبیداوی
 
تاريخ: هجدهم مرداد 1395 ساعت 15:36
 
توضيحات: پس چرا در شرکت بیز مبلغ خرید برای عضو شدن توسط راهبران شرکت عنوان می شود ؟ لطفا جواب بدهید. متشکرم
qqqq

ناشناس
 
تاريخ: سی و يکم مرداد 1395 ساعت 02:07
 
توضيحات: متاسفانه الان یه تیمی تو شرکت بیز هست به اسم ایس تیم که میگن باید خرید اولیه(فروش هدفمند)۲ میلیون بزنی و ماهینانه ۳۰۰ هزار تومن خرید.من دو میلیون و ۳۰۰ هزتر خرید رو زدم و محصولات رو دستم موند بیشترشو با ضرر فروختم یه مقداریش هم مونده.طور خدا رسیدگی کنید. نذارید نتورک ایران رو بیشتر از این داغون کنن .قوانین سفت و محکم بذارید.قیمت محصولات واقعی نیست چرا اصناف رسیدگی نمیکنه نکنه اصناف هم پول میگیره که شرکت بازاریاب هر قیمتی خواست رو محصول بذاره
qqqq


سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی