تاريخ:بيست و پنجم شهريور 1396 ساعت 09:28
کد : 17804

آیا فعالیت شعب متخلف بر ارزیابی شرکت های بازاریابی شبکه ای تاثیر دارد؟

آیا فعالیت شعب متخلف بر ارزیابی شرکت های بازاریابی شبکه ای تاثیر دارد؟

بر طبق بخشنامه شماره 60/226480 مورخ 94/10/26 و با عنایت به اینکه شعب تابعه شرکت های بازاریابی شبکه ای به عنوان نماینده شرکت بوده و تحت نام شرکت و پروانه کسب و مجوز تاسیس شعبه به فعالیت می پردازند، لذا ضروری است تا تکالیف قانونی شرکت در شعب نیز رعایت شود .

اختصاصی ایران هشدار - یکی از تفاوت های بارز شرکت هرمی و بازاریابی شبکه ای و یکی از علائمی که به بازاریابان کمک می کند در نگاه اول شرکت هرمی را از شرکت بازاریابی شبکه ای قانونمند تشخیص دهند، فعالیت و آموزش در شعب است. در شرکت های هرمی برای جذب عضو و ارائه و معرفی کار، افراد را به پارک ها، مکان های عمومی و ... دعوت می کنند و از آنها می خواهند به همکاری و عضویت گروه در آیند. اما در بازاریابی شبکه ای قانونمند چنین موردی وجود ندارد و این کار تخلف محسوب می شود و حتی امکان برخورد مراجع ذی صلاح با بازاریابان متخلف وجود دارد . بنابراین لیدر ها و بازاریابان برای معرفی کار و آموزش به بازاریابان احتمالی جدید، می بایست در شعب مجاز شرکت به فعالیت بپردازند . حال این سوال مطرح است که آیا شعب مجاز همیشه فعالیت قانونی دارند یا ممکن است تخلف نمایند؟

بر طبق بخشنامه شماره 60/226480 مورخ 94/10/26 و با عنایت به اینکه شعب تابعه شرکت های بازاریابی شبکه ای به عنوان نماینده شرکت بوده و تحت نام شرکت و  پروانه کسب و مجوز تاسیس شعبه به فعالیت می پردازند، لذا ضروری است تا تکالیف قانونی شرکت در شعب نیز رعایت شود . بنابراین لزوم اجرای صحیح این موارد مورد تاکید است و بدیهی است عدم رعایت این موارد منجر به برخورد قانونی با متخلفان شود و در ارزیابی عملکرد شرکت نیز بی تاثیر نخواهد بود.


رعایت موارد زیر در شعب مجاز شرکت ها لازم الاجراست:


1 . فعالیت شعب در ساعات متعارف اداری. (بند د ماده 17 آیین نامه).
2 . رعایت شئونات اداری در شعب. (بند د ماده 17 آیین نامه)
3 . حضور مستمر و مؤثر مسئول شعبه جهت انتظام بخشی فعالیت های شعب و پاسخگویی به بازاریابان و مراجعات مشتریان و دستگاه های نظارتی. (ماده 10 آیین نامه)
4 . برگزاری منظم جلسات آموزشی و توجیهی براساس مطالب آموزشی شرکت و منطبق با مفاهیم آیین نامه. (ماده 13 آیین نامه)
5 . پرهیز از ایجاد مزاحمت برای واحدهای مجاور. (بند د ماده 17 آیین نامه). 
6 . برگزاری رایگان آموزش بدون تعیین هرگونه شرطی از جمله خرید مقدار مشخصی از کالا. (ماده 13 آیین نامه)
7 . نصب تصویر پروانه کسب، مجوز تاسیس شعبه و آیین نامه اجرایی تبصره ماده87 قانون نظام صنفی، اینفو گراف های بازاریابی شبکه ای و سایر اطلاعیه ها و بخشنامه ها. (بند د ماده 17 آیین نامه)
8 . درج نشانی سایت و شماره تماس های رسیدگی به شکایات دبیرخانه کمیته نظارت. (به استناد بند ﻫ ماده 15 آیین نامه)
9 . آگاهی مسئولین شعب از مقررات و مفاهیم بازاریابی شبکه ای. (موضوع آیین نامه تبصره ماده87)
10 . جلوگیری از تغییر استراتژی فروش و هر گونه تبلیغات خلاف واقع. (ماده 10 آیین نامه)
11 . تجهیز شعب به امکانات اولیه اداری و آموزشی لازم. (بند د ماده 17 آیین نامه)
12 . جلوگیری از هرگونه تجمع و برگزاری جلسات در خارج از شعب. (بند د ماده 17 آیین نامه ماده 17 ق.ن.ص)
13 . ممانعت از جذب افراد زیر 18 سال به عنوان بازاریاب. (بند د ماده 11 آیین نامه)
14 . حضور بازاریابان در شعب با داشتن کارت شناسایی عکس دار. (ماده12 آیین نامه)
15 . تحویل کالای دارای بر چسب قیمت به بازاریابان و مشتریان. (بند الف ماده 9 آیین نامه)
16 . درج شرایط باز پس گیری کالا.( بند ط ماده9 آیین نامه)
17 . اطمینان از انعقاد قراردادکتبی بازاریابان فعال براساس نمونه فرم قرارداد. ( موضوع ماده 12 آیین نامه)

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/17804
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی