بر طبق بخشنامه شماره 60/226480 مورخ 94/10/26 و با عنایت به اینکه شعب تابعه شرکت های بازاریابی شبکه ای به عنوان نماینده شرکت بوده و تحت نام شرکت و پروانه کسب و مجوز تاسیس شعبه به فعالیت می پردازند، لذا ضروری است تا تکالیف قانونی شرکت در شعب نیز رعایت شود .
اختصاصی ایران هشدار - یکی از تفاوت های بارز شرکت هرمی و بازاریابی شبکه ای و یکی از علائمی که به بازاریابان کمک می کند در نگاه اول شرکت هرمی را از شرکت بازاریابی شبکه ای قانونمند تشخیص دهند، فعالیت و آموزش در شعب است. در شرکت های هرمی برای جذب عضو و ارائه و معرفی کار، افراد را به پارک ها، مکان های عمومی و ... دعوت می کنند و از آنها می خواهند به همکاری و عضویت گروه در آیند. اما در بازاریابی شبکه ای قانونمند چنین موردی وجود ندارد و این کار تخلف محسوب می شود و حتی امکان برخورد مراجع ذی صلاح با بازاریابان متخلف وجود دارد . بنابراین لیدر ها و بازاریابان برای معرفی کار و آموزش به بازاریابان احتمالی جدید، می بایست در شعب مجاز شرکت به فعالیت بپردازند . حال این سوال مطرح است که آیا شعب مجاز همیشه فعالیت قانونی دارند یا ممکن است تخلف نمایند؟
بر طبق بخشنامه شماره 60/226480 مورخ 94/10/26 و با عنایت به اینکه شعب تابعه شرکت های بازاریابی شبکه ای به عنوان نماینده شرکت بوده و تحت نام شرکت و پروانه کسب و مجوز تاسیس شعبه به فعالیت می پردازند، لذا ضروری است تا تکالیف قانونی شرکت در شعب نیز رعایت شود . بنابراین لزوم اجرای صحیح این موارد مورد تاکید است و بدیهی است عدم رعایت این موارد منجر به برخورد قانونی با متخلفان شود و در ارزیابی عملکرد شرکت نیز بی تاثیر نخواهد بود.
رعایت موارد زیر در شعب مجاز شرکت ها لازم الاجراست:
1 . فعالیت شعب در ساعات متعارف اداری. (بند د ماده 17 آیین نامه). 2 . رعایت شئونات اداری در شعب. (بند د ماده 17 آیین نامه) 3 . حضور مستمر و مؤثر مسئول شعبه جهت انتظام بخشی فعالیت های شعب و پاسخگویی به بازاریابان و مراجعات مشتریان و دستگاه های نظارتی. (ماده 10 آیین نامه) 4 . برگزاری منظم جلسات آموزشی و توجیهی براساس مطالب آموزشی شرکت و منطبق با مفاهیم آیین نامه. (ماده 13 آیین نامه) 5 . پرهیز از ایجاد مزاحمت برای واحدهای مجاور. (بند د ماده 17 آیین نامه). 6 . برگزاری رایگان آموزش بدون تعیین هرگونه شرطی از جمله خرید مقدار مشخصی از کالا. (ماده 13 آیین نامه) 7 . نصب تصویر پروانه کسب، مجوز تاسیس شعبه و آیین نامه اجرایی تبصره ماده87 قانون نظام صنفی، اینفو گراف های بازاریابی شبکه ای و سایر اطلاعیه ها و بخشنامه ها. (بند د ماده 17 آیین نامه) 8 . درج نشانی سایت و شماره تماس های رسیدگی به شکایات دبیرخانه کمیته نظارت. (به استناد بند ﻫ ماده 15 آیین نامه) 9 . آگاهی مسئولین شعب از مقررات و مفاهیم بازاریابی شبکه ای. (موضوع آیین نامه تبصره ماده87) 10 . جلوگیری از تغییر استراتژی فروش و هر گونه تبلیغات خلاف واقع. (ماده 10 آیین نامه) 11 . تجهیز شعب به امکانات اولیه اداری و آموزشی لازم. (بند د ماده 17 آیین نامه) 12 . جلوگیری از هرگونه تجمع و برگزاری جلسات در خارج از شعب. (بند د ماده 17 آیین نامه ماده 17 ق.ن.ص) 13 . ممانعت از جذب افراد زیر 18 سال به عنوان بازاریاب. (بند د ماده 11 آیین نامه) 14 . حضور بازاریابان در شعب با داشتن کارت شناسایی عکس دار. (ماده12 آیین نامه) 15 . تحویل کالای دارای بر چسب قیمت به بازاریابان و مشتریان. (بند الف ماده 9 آیین نامه) 16 . درج شرایط باز پس گیری کالا.( بند ط ماده9 آیین نامه) 17 . اطمینان از انعقاد قراردادکتبی بازاریابان فعال براساس نمونه فرم قرارداد. ( موضوع ماده 12 آیین نامه)
ایران هشدار
درباره ما
تماس با ما
ایمیل
آپارات
دسترسی ها
کلاهبرداری ارتباطی
قمار و شرط بندی
هشدارها
مطالب برگزیده
قوانین و مقررات
اینفوگرافیک
مصاحبه
لینک های مرتبط
اطلاع رسانی فروش مستقیم
اینماد
پلیس فتا
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی
مرکز ملی فضای مجازی