5 اتفاقی که روی فروش مستقیم در 2019 تاثیر گذار بود(3)

5 اتفاقی که روی فروش مستقیم در 2019 تاثیر گذار بود(3)
تاريخ:نوزدهم بهمن 1398 ساعت 15:31   |   کد : 40883
در این مقاله سعی بر این است که 5 موردی که بیشترین تاثیر را روی فروش مستقیم در 2019 داشته است، بررسی کنیم .

به گزارش ایران هشدار به نقل از ام ال ام بوک، در این مقاله سعی بر این است که 5 موردی که بیشترین تاثیر را روی فروش مستقیم در 2019 داشته است، بررسی کنیم .
در سال 2019 فروش مستقیم با فراز و نشیب های زیادی روبرو شد. تا جایی که در این مدت خبرنگاران اخبار فروش مستقیم با کمبود موضوع روبرو نشدند و تا کنون چنین سال پر چالشی را در حرفه خود ندیده بودند. سال 2019 با اخبار نه چندان خوبی آغاز شد و در این میان همه متوجه موضوع مهمی شدند و آن اینکه رفتارهای مشتری در این صنعت هنوز کاملا شناخته نشده و به سرعت در حال تغییر است در حالی که اکثر صاحب نظران از بررسی آن غافل مانده اند.


در این مقاله سعی بر این است که 5 موردی که بیشترین تاثیر را روی فروش مستقیم در 2019 داشته است، بررسی کنیم .


شرکت ADVOCARE باقی ماند و NEORA تصمیم به جنگ گرفت

شاید یکی از نمونه های تاسف برانگیزی که در سال 2019 اتفاق افتاد، مربوط به FTC بود. در ماه اکتبر، ADVOCARE و مدیر اسبق اجرایی آن توافق کردند که مبلغ 150 میلیون دلار پرداخت کنند و از کسب و کار بازاریابی چند سطحی منع شوند تا مسائل و اتهامات کمیسیون تجارت فدرال برطرف شود که این شرکت یک طرح هرمی غیر قانونی را اجرا کرده است و مصرف کنندگان را به اینکه می توانند درآمد قابل توجهی را از طریق توزیع محصولات بهداشتی و سلامتی آنها بدست آورند، فریب می دهند. دو نفر از نفرات برتر ADVOCARE همچنین اتهاماتی مبنی بر گمراه کردن مصرف کننده در مورد پتانسیل درآمد خود، را پذیرفتند و ملزم به پرداخت وثیقه 4 میلیون دلاری شدند که هنگام تسلیم دارایی های قابل توجه به آنها بازگردانده می شود.

یک ماه بعد FTC اعلام کرد بر اساس همین موارد، NEORA نیز تحت تعقیب قانونی است. تفاوت این دو شرکت در این است که NEORA تصمیم گرفته که FTC را به چالش بکشد و از آنها برای تغییر اساسی قانون شکایت کند که قطعا برخی شرکت ها  به حمایت از این شرکت خواهند برخواست.


5 . حذف بازیگران بد

برخی کارشناسان فروش مستقیم می گویند: اگر ما دائما در این منطقه خاکستری که به اپراتورها اجازه می دهد نقاب شرکت های فروش مستقیم قانونی را بزنند حرکت کنیم، بازاریابان و مشتریان نمی توانند بین شرکت های هرمی و شرکت فروش مستقیم قانونی تفاوت قائل شوند.

خوشبختانه اکثر شرکت ها در این صنعت به شیوه های اخلاقی تجارت متعهد هستند و ما به آرامی در حال آموزش موارد صحیح هستیم. اما هنوز هم باید در مقابله با کلیشه ها باشیم و در مورد آنها تمام تلاشمان را انجام دهیم. درک نادرست این صنعت گاهی ریشه در این حقیقت دارد که اشخاصی هستند که رفتار بدی انجام داده اند و ما همیشه این رفتارهای بد را اصلاح نکرده ایم. از این به بعد باید این کار صورت گیرد تا به افراد دیگر آسیبی نرسد.

جهت دهی تمرکز مشتری بر وفاداری توزیع کننده

نیمی از شرکت های فروش مستقیم که در 2017 در نظرسنجی شرکت نمودند، عنوان کردند که به مشتریان اجازه می دهند تا مستقیما بدون استفاده از توزیع کنندگان ثبت نام شده سفارش خرید از شرکت بدهند.

اگرچه این نشان می دهد که شرکت های فروش مستقیم به سمت مشتری مداری حرکت می کنند، برخی مدیران شرکت های بازاریابی شبکه ای بر این باورند که فروش مستقیم از شرکت به مشتری نهایی یک تهدید بزرگ برای این صنعت می باشد.

در آگوست، مدیرعامل جدید AVON اعلام کرد این شرکت از این به بعد فروش مستقیم به مشتری نهایی را در AVON.COM انجام نمی دهد و به جای آن از ابزارهای آنلاین منحصرا برای حمایت از بازارسازان(توزیع کنندگان و بازاریابان) استفاده می کند. این تصمیم توسط برخی افراد مورد تحسین قرار گرفت.

همچنین رئیس پیشین کمیته تحقیقاتی DSA بیان کرد که این صنعت باید مراقب مواردی که این صنعت را منحصر به فرد می کند، باشد. مثلا باید مراقب نقش کاربردی توزیع کنندگان باشد. او بیان کرد فروش مستقیم هم همانند هر صنعتی باید با روندهای کلان و منحصر به فرد و مصرف کنندگان تکامل یابد. اما نباید در مورد تفاوت قابل تمایز مثل تجربه شخصی بی ارزش یک مشتری با یک فروشنده مستقل سازش نماید. ما باید به جمع آوری داده هایی بپردازیم که به ما می گویند: مشتریان خرده فروشی ما چه کسانی هستند و فروشندگان مستقل ما چه کسانی هستند. ما باید قادر باشیم تقاضای واقعی محصولات را بدانیم. 

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.