Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

فعالیت 36 هزار ایرانی در حوزه کسب وکارهای اینترنتی

 فعالیت 36 هزار ایرانی در حوزه کسب وکارهای اینترنتی
تاريخ:بيست و پنجم آذر 1397 ساعت 13:33   |   کد : 29939
قطعاً تشکل ها در برندسازی موفق تر خواهند بود. چراکه تشکل ها امکانات بیشتری نسبت به افراد دارند و این تشکل ها هستند که می توانند در مجامع مختلف برای طرح موضوع شدن به ما کمک کنند. لازمه این کار این است که در هر حوزه ای با تشکل مربوطه ارتباط برقرار شود.

به گزارش ایران هشدار  - اعتدال مهر گفت: 36 هزار نفر در کشور بعد از دریافت نماد اطمینان از وزارت صمت، مشغول این کسب و کار هستند. یکی از زودبازده ترین برندسازی ها در این صنف، کسب وکارهای اینترنتی مبتنی بر خلاقیت محسوب می شوند.

برنامه "ضرب سکه" با موضوع تأثیر کیفیت تولید بر برندسازی و با حضور مهندس حمیدرضا اعتدال مهر رئیس انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی و دکتر داوود فدایی عضو کمیته کسب و کار اتاق بازرگانی ایران به روی آنتن رفت.
ضرب سکه: چرا کیفیت محصولات برخی شرکت های برند در جهان، پایین است؟
اعتدال مهر: برند یک هویت زنده است و توجه به این موجود زنده در هر کسب و کار به معنای برند سازی است. هر فردی در جایگاه تولید، حق دارد تصمیم بگیرد چه میزان از کیفیت را ارائه کند و چه جایگاهی از بازار را کسب نماید. بنابراین همیشه تصمیم گیرنده می تواند محصول با کیفیت بالاتری اما گران تولید کند و یا محصول با کیفیت پایین و قیمت ارزان تولید کند.
ضرب سکه: با توجه به تأثیر کیفیت بر برندسازی، چگونه می توان کیفیت محصول را افزایش داد؟
فدایی: میزان تأثیرگذاری کیفیت بر برندسازی به استراتژی کار و گروه و بازار هدف تولید کننده برمی گردد. این مسئله تعیین کننده کیفیت کالا و یا خدماتی است که تولید کننده به جامعه هدف خود ارائه می کند. برندسازی تنها نباید توسط بنگاه های اقتصادی صورت بگیرد بلکه باید از سوی دولت ها نیز حمایت شود. بخشی از برندسازی، به تولید کننده و بخشی هم به سیاست گزاری کلان دولت برمی گردد.
با شنیدن یک اسم برند دو واژه اطمینان و تعهد در ذهن افراد شکل می گیرد. یعنی تولید کننده متعهد به رعایت کیفیت در تولید محصول و خدمات خود است و مشتری هم بر همین اساس به برند اطمینان می کند. اگر تولید کننده از تعهد خود در تولید محصول بکاهد قطعاً محصولات او برند نخواهند شد.
اعتدال مهر: اگر تولید کننده ای که برندی را به وجود می آورد و از تخصص کافی و آشنایی لازم از مواد و محصول برخوردار است از این کار سرباز زند با لبه های تیزی قانون مواجه می شود.
ضرب سکه: کسب و کارهای کوچک هم می توانند به برندسازی دست یابند؟
فدایی: بله، در حال حاضر برخی مشاغل خانگی به یک برند در داخل کشور تبدیل شده اند اما برند جهانی نیستند. ما برای کسب و کارهای کوچک به یک مدیریت و راهبردی داریم تا آنها را به مسیر موفقیت آمیز برندسازی هدایت کنیم.
ضرب سکه: بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی فعلی، اطمینان لازم را در مخاطبان ایجاد نمی کنند تا به برند خاص تبدیل شوند. چگونه می توان این اطمینان را در کسب و کارهای اینترنتی ایجاد کرد؟
اعتدال مهر: در حال حاضر حدود 36 هزار نفر در کشور بعد از دریافت نماد اطمینان از صمت، مشغول این کسب و کار هستند. برای این تعداد، بازاری وجود دارد که خلاقیت و سرمایه خود را وارد این عرصه کرده اند. وضعیت کسب و کارهای اینترنتی خیلی بهتر است. یعنی در حال حاضر به قدری نمونه های موفق در این بخش وجود دارد که می توان گفت یکی از زودبازده ترین برندسازی ها در این صنف، کسب و کارهای اینترنتی مبتنی بر خلاقیت محسوب می شوند.
ضرب سکه: روند قانونی برندسازی در کشور ما چگونه است؟
فدایی: ما شیوه و سیاست خاصی در این رابطه نداریم. این به گروه هدفی برمی گردد که تولید کننده در ذهن دارد. نام، کیفیت، قیمت مناسب و محصول مناسب منطقه و مشتری در این مسئله تاثیرگذار هستند.
ضرب سکه: برندسازی در حوزه پوشاک چه ویژگی ها و مولفه هایی دارد؟
فدایی: تولیدکننده پوشاک باید مولفه و ویژگی های خاصی برای مشتریان خود در نظر بگیرد و بر اساس تعداد جذب مشتریان توان تولید را بررسی کند تا در برند سازی موفق شود.
اعتدال مهر: تولید محتوای مرتبط با برند یکی از مولفه هایی است که با آن می توان ره صدساله را یک شبه رفت. اگر تمام توانایی ها و ناتوانایی های محصول را ارائه کنیم و در اختیار مصرف کننده قرار دهیم بعد از مدتی تأثیر خود را خواهد گذاشت و برندسازی اتفاق خواهد افتاد.
ضرب سکه: تشکل ها در برندسازی موفق تر عمل می کنند یا افراد؟
فدایی: قطعاً تشکل ها در برندسازی موفق تر خواهند بود. چراکه تشکل ها امکانات بیشتری نسبت به افراد دارند و این تشکل ها هستند که می توانند در مجامع مختلف برای طرح موضوع شدن به ما کمک کنند. لازمه این کار این است که در هر حوزه ای با تشکل مربوطه ارتباط برقرار شود.
اعتدال مهر: مداومت، ایستایی و تعصب بر مسئله ای که در روز اول مشخص کرده ایم سه مولفه تاثیرگذار و مهم در تولید محصول و برندسازی هستند که باید به آن ها توجه کرد. 

 

 فصل اقتصاد

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.