Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

اعتماد، فاکتور اصلی موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

اعتماد، فاکتور اصلی موفقیت کسب و کارهای اینترنتی
تاريخ:بيست و يکم مهر 1397 ساعت 10:31   |   کد : 29810
این روزها که رقابت بین کسب و کارهای اینترنتی برای بدست آوردن گوی سبقت از یکدیگر شدت گرفته است، همه کسب و کارها بدنبال موفقیت در در این حرفه هستند، غافل از اینکه ساده ترین عامل موفقیت را نادیده می گیرند و برای آن برنامه ریزی نمی کنند.

اختصاصی ایران هشدار - این روزها که رقابت بین کسب و کارهای اینترنتی برای بدست آوردن گوی سبقت از یکدیگر شدت گرفته است، همه کسب و کارها بدنبال موفقیت در در این حرفه هستند، غافل از اینکه ساده ترین عامل موفقیت را نادیده می گیرند و برای آن برنامه ریزی نمی کنند.
در حال حاضر اعتماد (خصوصا در تجارت الکترونیکی) مهم ترین عامل تجارت و کسب و کار است.


اعتماد در کسب و کار بر سه نوع است:


• اعتماد کسب و کار به مصرف کننده
• اعتماد کسب و کار به کسب و کار
• اعتماد مصرف کننده به کسب و کار


محققان اقتصادی در سراسر دنیا سه ویژگی متمایز برای از بین رفتن اعتماد( trust) در بین کسب و کارها مشخص کرده اند:


• عدم اطمینان
• آسیب پذیری
• وابستگی


نگرانی در مورد این ویژگی ها به طور قابل توجهی در بین مشتریان خصوصا در خریدهای اینترنتی افزایش یافته چرا که در میان کسب و کارهای اینترنتی، کلاهبرداران نیز خود را پنهان کرده اند و از پتانسیل فضای اینترنت و کسب و کار در آن، برای سوء استفاده و کلاهبرداری استفاده می کنند تا جایی که گاهی مصرف کنندگان با مشاهده خطرات بالقوه و ریسک های این فضا، ممکن است به جای خرید از فروشگاه های اینترنتی، خرید سنتی از فروشگاه های فیزیکی را برگزینند.
علاوه بر این قیمت های گزاف و فروش کالا در فروشگاه های اینترنتی و احساس خطر در مورد اصل بودن و سالم بودن کالا و همچنین تحویل به موقع کالا، به شدت در ذهن مصرف کنندگان قوت گرفته است.
کارشناسان بازاریابی بر این باورند که اکثر خریداران تمایل بسیار زیادی به انجام خرید اینترنتی دارند اما این احساس عدم اعتماد در بین آنها که مانع از خرید آن ها می شود، بازتابی از رفتار غیر حرفه ای برخی کسب و کارها و رفتار سودجویانه کلاهبرداران است.
مطالعات و تحقیقات بیشماری پیرامون عوامل موثر یک بار خرید و خریدهای متداوم در فروشگاه های اینترنتی صورت گرفته است که اکثر آنها اعتماد را مهم ترین عامل خرید مصرف کننده می دانند. بنابراین کسب و کارهایی که قصد حضور همیشگی و موفق در عرصه کسب و کار اینترنتی دارند، دقت کنند که جلب اعتماد مصرف کننده کار ساده ای نیست و صرفا با وفای به عهد، تحویل کالای سفارش داده شده مطابق با کالای ارائه شده در منوی سفارش، قیمت معقول و رقابتی و عوامل دیگر، امکانم پذیر است که موجب حیات همیشگی کسب و کارها می شود.
به نظر می رسد با توجه به بازار گسترده تجارت الکترونیک و ظرفیت بالای آن برای فروش محصولات، بهترن راه برای افزایش سود کسب و کارهای اینترنتی، جلب اعتماد مصرف کننده است.

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.