Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

بزرگترین اشتباهات استارت آپ ها

بزرگترین اشتباهات استارت آپ ها
تاريخ:چهاردهم مهر 1397 ساعت 10:43   |   کد : 29798
فرقی نمی کند در کجا بخواهید استارت آپ جدید راه اندازی کنید زیرا در هر حال کار بزرگ و پر ریسکی را در پیش رو دارید. با تجارب یکی از اعضای forbs در مورد بزرگترین اشتباهات استارت آپ ها آشنا شوید.

اختصاصی ایران هشدار - فرقی نمی کند در کجا بخواهید شرکت جدید راه اندازی کنید، کار بزرگ و پر خطری را در پیش رو دارید. یکی از اعضای forbs در مورد تجارب خود و بزرگترین اشتباهات استارت آپ ها اینگونه توضیح داد:

گذر سریع از تحقیقات

ممکن است بسیار ساده یک ایده خوب برای کسب و کار را با یک ایده نامناسب اشتباه بگیرید. ایده ها همانند دو روی یک سکه هستند. آن چیزی که یک ایده خوب را به یک کسب و کار موفق تبدیل می کند، نحوه اجرای آن ایده است و یک گام بنیادی از اجرای موفق یک ایده، تحقیقات بازار است.
در واقع گذر سریع از تحقیقات و نادیده گرفتن نتایج یا پیش بینی اطلاعات نادرست می تواند به سرعت منجر به شکست شود چرا که گستره وسیعی از اشتباهات و خطاها وجود دارد. ممکن است شما یک ایده بسیار خوب برای راه اندازی استارت آپ خود داشته باشید اما در آن زمان بازار کاملا برای عملی کردن ایده شما آماده نباشد. یا ممکن است بازاری برای حرکت و رشد و توسعه دادن ایده شما در آن هنگام وجود نداشتهخ باشد یا هنوز تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد. بنابراین هیچ وقت فکر نکنید که تنها داشتن یک ایده همه چیزی است که برای شروع یک کسب و کار قدرتمند نیاز دارید. اما اگر با این ایده شروع به کار کردید، حداقل آن را با یک تحقیقات مستقل و کامل امتحان کنید.

اصرار و تآکید روی یک مدل

صرفاً از یک مد در بین مدل های تجاری پیروی نکنید و از مدل های دیگر کپی نکنید. سعی کنید بزرگ تر و متفاوت تر فکر کنید. یکی از بزرگترین اشتباهات این است که بیشتر به دنبال محصولات غیر فکری (ماشینی) باشید تا اینکه به دنبال ایده برای تولید محصولی مناسب باشید.
به عبارت دیگر مدلی که برای یک استارت آپ در مورد فیلم کار می کند، ممکن است برای استارت آپی با موضوع کتاب جواب ندهید یا اینکه مدل یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس ممکن است به عنوان اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئو کار نکند.
شما نمی توانید فرض کنید که یک مدل خاص، در زمینه ها و موارد مختلف کار آمد است.
ابتدا بررسی کنید که مشتری چه چیزی را واقعا نیاز دارد و سپس بهترین و بهینه ترین راه را برای تهیه و ارائه آن پیدا کنید. بسیاری از استارت آپ ها سعی می کنند تا یک مدل را به تناسب نیاز " احتمالی" تحمیل کنند. بنابراین قبل از هر کاری، مهم است که فکر کنید به اینکه آیا مشتری واقعا کالا یا خدمات شما را نیاز دارد؟

بازخورد مثبت بیش از حد

برای مدیران کم تجربه و تازه کار استارت آپ ها همیشه تمایل به دریافت بازخورد مثبت از سمت مشتریان احتمالی آینده وجود دارد. مردم می توانند کلمات محبت آمیز و مثبت فراوانی در مورد کالا یا خدمات شما ابراز کنند اما باید دید که این بازخورد مثبت منجر به خرید می شود یا خیر؟
ممکن است در مرحله اول از این تعریف و بازخورد خوشحال شوید اما متاسفانه این تشویق به تنهایی موثر نیست و ممکن است شما را به مسیر بی راهه هدایت کند.
اگر یک مشتری احتمالی زمان های زیادی را بر روی محصول شما صرف می کند اما آنقدری برای خرید و ثبت سفارش علاقمند نیست، شما باید از ترفندها و کالاها و خدماتی استفاده کنید که به اندازه کافی جذاب باشد اما نباید با تبلیغات واهی بیش از اندازه او را وادار به خرید کنید زیرا در نهایت حتی در صورت خرید، این وضعیت به ضرر کسب و کار شما خواهد بود.
اکوسیستم استارت آپ از ترفندهایی که در نهایت منجر به ارزش افزوده و جذب مشتریانی که تا کنون جذب نشده اند، خواهد شد. بنابراین برای موفقیت در گام های ابتدایی کارآفرینی می بایست روی ایجاد یک "محصول خارق العاده" تمرکز کنید. محصولی که مشتری نتواند از آن بگذرد و خریداری نکند. بنابراین در کامنت ها و ... به دنبال کلمات دلگرم کننده و مثبت نباشید و در صدد دریافت و رفع انتقادات منصفانه کاربران باشید و همچنین صرفا روی رفتار و میزان خرید افراد تمرکز کنید و بر طبق آن تصمیم بگیرید.

تصمیمات ضعیف استخدامی

همه ما بدنبال افرادی مستعد و کوشا برای جذب و استخدام هستیم اما تشخیص اینکه آیا فردی مستعد و کوشا است یا خیر در ابتدای کار سخت است. یکی از بهترین راه ها برای این شناخت، این است که به سوابق و اعتبار کاری وی توجه کنید. مثلا اگر شخصی ادعا می کند سابقه کار در جایی دیگر دارد و نمی تواند از آن مرجع (محل کار سابق) سوابقی ارائه دهد، یعنی این شخص نتوانسته در جای قبلی به خوبی ظاهر شود و می تواند یک نکته منفی تلقی شود. بنابراین اعتبار همه چیز است و اعتبار افراد می تواند یک نشانه مثبت باشد.

قیاس زود هنگام

یکی از بزرگترین اشتباهات که در ارتباط با استارت آپ ها مشاهده می شود، تلاش برای مقابله و رقابت قبل از قرارگیری در بازار رقابتی است. شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) در کنار مهم ترین مکالمات در مورد محصولات، می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چه زمانی به مقصد و سوددهی رسیده ایم و چه زمانی در حال رشد و توسعه محصولمان هستیم.
KPI ها به ما کمک می کنند تا به یک سوال مهم پاسخ دهیم. " آیا کالای ما نیاز و خواسته های مشتری را برآورده می کند؟" بسیاری از استارت آپ ها اقدام به تولید کالا یا اپلیکیشن می کنند قبل از اینکه این سوال را در ذهن خود مطرح کنند و همین امر عامل عدم موفقیت آنهاست.

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.