Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

عصر جدید برای فروش مستقیم. در دوره آمازون این صنعت چگونه به رقابت می پردازد؟

عصر جدید برای فروش مستقیم. در دوره آمازون این صنعت چگونه به رقابت می پردازد؟
تاريخ:چهارم مهر 1397 ساعت 14:28   |   کد : 29782
DSA نتایج فروش این صنعت را در جلسه سالانه خود در ژانویه ارائه و دلایل اصلی رکود در فروش مستقیم را در آمریکا توضیح داد و ایده هایی برای چگونگی بهبود این صنعت به منظور رقابت در بازار پیشنهاد داد:

اختصاصی ایران هشدار - در عصر جدید، خرده فروشان سنتی آمریکایی شاید بازار را از دست ندهند اما با چالش مواجه می شوند. فوربز گزارش داد که بازارها و مراکز خرید بیش از 10 هزار فروشگاه را در سال 2017 در آمریکا از دست دادند. مدیر تحقیقات بازار انجمن فروش مستقیم آمریکا (DSA) در جولای 2018 ابراز کرد که این خود نوعی رکورد جالب می تواند باشد.

در سال 2018 خرده فروشان قدیمی اعلام کردند که از کسب و کار به راحتی کنار می روند در حالی که نمایندگان فروش مستقل به راحتی رتبه خود را روز به روز بالاتر می برند.
با این وجود، با رشد کل فروش 4.5 درصدی و با افتتاح 4080 فروشگاه اینترنتی در سال گذشته، خرده فروشی سنتی همچنان یک کسب و کار خوب به حساب می آید. به گفته یکی از مدیران DSA، بخش خرده فروشی سقوط نمی کند و در حال تحول است و احتمالا به سمت فروش مستقیم حرکت می کند.
طبق گزارش 2018 انجمن فروش مستقیم، به رغم دو سال کاهش درآمد فروش مستقیم آمریکا به میزان 1.8 درصد که حدود 34.9 میلیارد دلار در سال 2017 بود، این صنعت احتمالا تغییرات بیشتری از یک کاهش را خواهد داشت. شیب به سمتی دیگر تغییر کرده اما به معنای هشدار نیست. مهم ترین دلیل برای این تغییر می تواند تعداد افراد شاغل در فروش مستقیم در آمریکا باشد که طی این مدت کاهش پیدا کرده اند( 1.9 درصد کاهش در دو سال گذشته)  که به دلیل تغییرات مکرر ساختار شرکت های فروش مستقیم یا تقسیم بندی نمایندگان فروش خود به خریداران تخفیفی و یا مشتریان ترجیهی می تواند باشد.
اما این تنها نقطه شروع است. برخی از مدیران شرکت های بازاریابی شبکه ای در آمریکا، درآمد پایین را به عنوان نشانه ای از اصلاح بازار پس از یک دوره رشد قابل توجه می بینند.
دیگران بر این باورند که نرخ بالای بیکاری (4 درصد) و فشار از غول های کسب و کار اینترنتی مثل Amazon و Etsy، به سادگی باعث افزایش حجم خرده فروشی می شود که به صنعت این شانس را می دهد که به خرده فروشی محصولات بپردازد.

راهی که پیش رو است


DSA نتایج فروش این صنعت را در جلسه سالانه خود در ژانویه ارائه و دلایل اصلی رکود در فروش مستقیم را در آمریکا توضیح داد و ایده هایی برای چگونگی بهبود این صنعت به منظور رقابت در بازار پیشنهاد داد:


• Leverage  (ضریب اهرمی) هنوز هم قوی ترین است و در میان نسل جوان پر طرفدار است و می تواند منجر به افزایش درآمد شود.
• پشتیبانی، طرح های درآمدی خوب و انگیزه می تواند نمایندگان مستقل فروش را قوی تر و مصمم تر سازد.
• بخش بندی و طبقه بندی نمایندگان فروش و خرده فروشی و همچنین پیگیری امور مصرف کنندگان می تواند مفید باشد.
• قطعا فروشندگان مستقیمی که خوش بیان و سخنور هستند، ارزش افزوده شرکت ها تلقی می شوند خصوصا در شرکت هایی که دارای فراز و نشیب و ناهماهنگی هستند.

شرکت کنندگان در نظر سنجی نیز پیشنهادات زیر را برای بهبود اوضاع ارائه کردند:


• شرکت ها کالا و فرصت های تجاری شرکت را به وضوح تعریف کنند.
• شرکت ها قیمت های رقابتی ارائه دهند.
• شرکت ها تکنولوژی روز و استفاده از big data را افزایش دهند.
• شرکت ها تمرکز خود را بیشتر روی مشتری مداری قرار دهند.
• شرکت ها آموزش های مدون تر و موثر تری برای نمایندگان مستقل فروش در نظر گیرند.

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.